Snapchat tvrdi da porast spama nije povezan sa nedavnim hakovanjem

Anti-spam, 14.01.2014, 07:33 AM

Snapchat tvrdi da porast spama nije povezan sa nedavnim hakovanjem

Nakon što su hakeri preuzeli korisnička imena i brojeve telefona 4,6 miliona korisnika servisa, Snapchat se još jednom izvinio korisnicima zbog porasta spama na aplikaciji.

Snapchat omogućava korisnicima razmenu fotografija i kratkih video snimaka koji se automatski brišu deset sekundi nakon otvaranja sa telefona onih kojima su poslati kao i sa servera kompanije. Snapchat kao i svaki drugi servis za društveno umrežavanje ima problem sa spamom, samo što je spam na Snapchat-u specifičan po tome što dolazi u formi fotografija ili video snimaka.

Snapchat porast spama objašnjava porastom broja korisnika servisa i preporučuje korisnicima da promene podešavanja tako da im samo prijatelji mogu slati fotografije i video snimke.

Snapchat se putem kompanijskog bloga obratio korisnicima priznajući da su se korisnici žalili tokom vikenda na porast Snap spama. Iz kompanije kažu da njihov tim radi na rešavanju problema ali da porast spama nije uzrokovan problemom koji je izazvao bag u Find Friends koji je kulminirao za vreme praznika.

Naime, krajem prošle godine, u vreme božićnih praznika, australijska firma Gibson Security je po drugi put upozorila na ranjivost u Snapchat-ovoj Find Friends funkciji koja može omogućiti bilo kome da prikupi milione korisničkih imena i brojeva telefona i kreira lažne naloge.

Za ovu ranjivost Snapchat je saznao još u avgustu prošle godine, ali su pravovremene adekvatne mere izostale. Kada je Gibson Security javno objavio svoje otkriće, hakeri su to iskoristili i ukrali 4,6 miliona korisničkih imena i brojeva telefona, i objavili ih na internetu. Oni su poslednje dve cifre telefonskih brojeva cenzurisali da bi se sprečio spam.

Hakeri su rekli da je njihova namera bila da podignu svest o otkrivenoj ranjivosti ali su kasnije rekli da bi pod određenim uslovima omogućili pristup necenzurisanim podacima, verovatno onima koji su voljni da plate za to.

Tek nakon svega toga, Snapchat se izvinio korisnicima, zahvalio za strpljenje i podršku i ažurirao aplikacije za Android i iOS.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

I Yahoo najavio nove mere za bezbedniju e-poštu sa manje neželjenih poruka

I Yahoo najavio nove mere za bezbedniju e-poštu sa manje neželjenih poruka

Dva najveća svetska email provajdera objavila su istog dana da će preduzeti određene mere da obuzdaju neželjenu poštu. U svom saopštenju, Yaho... Dalje

Tri od pet mejlova u vezi sa putovanjima su prevara

 Tri od pet mejlova u vezi sa putovanjima su prevara

Uprkos ekonomskoj krizi, interesovanje za putovanja je ove godine veliko, a međunarodni turizam je na dobrom putu da se vrati na nivo pre pandemije. ... Dalje

4 od 5 e-mailova sa temom Dana zaljubljenih su prevara

4 od 5 e-mailova sa temom Dana zaljubljenih su prevara

Kada je reč o sajber bezbednosti, Dan zaljubljenih svake godine najavljuje jednu stvar - novi talas prevara. Ove godine, Danu zaljubljenih prethodio ... Dalje

Trojanac Agent Tesla u novoj spam kampanji: Ne otvarajte prilog u ovim emailovima

Trojanac Agent Tesla u novoj spam kampanji:  Ne otvarajte prilog u ovim emailovima

Istraživači iz kompanije Kaspersky upozorili su na novu spam kampanju, u okviru koje se masovno šalju emailovi sa prilogom u kome je sakriven malve... Dalje

Chrome će početi da blokira obaveštenja sa sajtova za koje Google smatra da ometaju korisnike

Chrome će početi da blokira obaveštenja sa sajtova za koje Google smatra da ometaju korisnike

Google radi na smanjenju broja neželjenih Chrome obaveštenja koja korisnici dobijaju od veb sajtova a za koje kompanija smatra da su „ometajuc... Dalje