90% Facebook korisnika ne podržava objavljivanje fotografija koje nisu odobrili

Društvene mreže, 17.02.2012, 01:11 AM

90% Facebook korisnika ne podržava objavljivanje fotografija koje nisu odobrili

Kada je prošlog avgusta Facebook izmenio podešavanja privatnosti ponudivši između ostalog korisicima mogućnost da pregledaju objave i fotografije na kojima su označeni pre nego što odobre njihovo pojavljivanje na svom profilu, mnogi su stekli utisak da su time dobili bolju kontrolu nad sadržajem koji objavljuju drugi a koji je povezan sa njima. Na žalost, to baš nije tačna interpretacija.

Naime, ukoliko korisnik ne odobri da bude označen na fotografiji to samo znači da se ona neće pojaviti na njegovom profilu, ali time neće sprečiti objavljivanje fotografije na sajtu.

Koliko je to važno korisnicima Facebook-a govore rezultati istraživanja Sophos-a u kome je učestvovalo 800 korisnika društvene mreže koji su se većinski složili sa tim da je nepristojno obajvljivati fotografije i video snimke bez prethodne dozvole onih koji se nalaze na njima. Neki učesnici ankete su ispoljili radikalan stav da bi to trebalo da se tretira kao ilegalna aktivnost.

Čak 83% učesnika istraživanja upitani da li smatraju da treba tražiti dozvolu pre objavljivanja fotografija ili video snimaka na internetu je odgovorilo potvrdno.

Još komplikovanije je ukoliko niste korisnik Facebook-a. Čak i u tom slučaju možete biti označeni na fotografiji na Facebook-u a tag može uključiti i vašu email adresu što znači da ćete biti obavešteni emailom o tome i pozvani da prateći link u emailu posetite mrežu i pogledate fotografiju, ali to je sve što ćete u tom slučaju moći da učinite.

Ipak, postoji način da sa Facebook-a uklonite fotografiju na kojoj se nalazite bez obzira da li je razlog to što vam se ne dopada kako izgledate na njoj ili mnogo ozbiljniji razlog kao što je vređanje dostojanstva ili nešto drugo. U tom slučaju dovoljno je da aktivirate Facebook-ov sistem prijavljivanja klikom na dugme “Report” i da u prozoru koji se potom pojavljuje odaberete neki od ponuđenih razloga.

U svakom slučaju, dobro razmislite pre nego što objavite fotografije na kojima su drugi ljudi. Pretpostavka da niko neće imati ništa protiv možda nije pogrešna samo ukoliko je reč o ljudima koje dobro poznajete, iz vašeg najbližeg okruženja. Kada je reč o ostalima, prisetite se ovog istraživanja - 9 od 10 korisnika ne voli da se fotografije na kojima se nalaze objavljuju na internetu bez njihovog odobrenja.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija otvorila je istragu o TikToku zbog sumnje da krši pravila Evropske unije o zaštiti dece, transparentnosti oglašavanja, pristupa p... Dalje