''99 dana slobode'': Da li biste mogli bez Facebooka 99 dana?

Društvene mreže, 11.07.2014, 08:12 AM

''99 dana slobode'': Da li biste mogli bez Facebooka 99 dana?

Da li biste mogli bez Facebooka 99 dana? Holandska neprofitna organizacija “99 dana slobode” pozvala je korisnike Facebooka da ne koriste društvenu mrežu 99 dana zaredom i da zatim kažu kako je ovaj privremeni “raskid” uticao na njihovo raspoloženje.

Izazov koji je holandska organizacija postavila pred korisnike dolazi posle otkrića da je Facebook pre dve godine sproveo psihološki eksperiment koji je trajao nedelju dana i u kome je bez znanja i pristanka učestvovalo skoro 700000 korisnika društvene mreže.

Naime, Facebook je od 11. do 18. januara 2012. manipulisao sadržajem newsfeeda, kontrolišući objave, komentare i fotografije koje korisnici vide, za potrebe psihološkog istraživanja pod nazivom "Eksperimentalni dokaz masovne emocionalne zaraze društvenih mreža", kako bi se utvrdilo da li se na ljudske emocije može uticati bez kontakta licem u lice.

Facebook je odbio da komentariše inicijativu grupe “99 dana slobode”.

Prema podacima Facebooka, korisnici društvene mreže provedu prosečno 17 minuta na sajtu svakog dana, odnosno, 8,5 časova mesečno.

Nema sumnje da bi život bez objavljivanja statusa, komentarisanja, lajkova i selfija brzo bio upotpunjen nekim drugim aktivnostima - čitanjem knjiga, druženjem sa prijateljima (ako nisu previše zauzeti Facebookom) ili boravkom u prirodi. To bi bio dobar način da korisnici preispitaju kako zapravo troše svoje vreme u eri društvenih mreža, i koliko često koriste Facebook. Međutim, malo je verovatno da bi svi koji razmišljaju makar o privremenom napuštanju Facebooka, uspeli da izdrže svih 99 dana.

Do sada je na izazov holandske organizacije odgovorilo više od 6000 korisnika Facebooka, što je malo u odnosu na broj korisnika društvene mreže kojih ima više od milijardu. Ipak, organizatori se nadaju da će taj broj biti i veći kada se ova akcija pročuje.

Na sajtu organizacije 99daysoffreedom.com učesnicima izazova se kroz korake koje treba da prođu kao i savetima pomaže da lakše prođu kroz raskid. Od učesnika se traži i da popune anketu posle 33, 66 i 99 dana odsustva sa društvene mreže. Rezultati ove ankete biće objavljeni na sajtu, na kome će korisnici takođe moći da iznesu svoja iskustva o životu bez Facebooka.

"Kao mnogi korisnici Facebooka, i mnogi od nas su bili uznemireni izveštajima o tajnom eksperimentisanju sa raspoloženjem (korisnika)”, kaže Merijn Strathof, jedan od ljudi koji stoje iza ovog projekta. On dodaje da njihov cilj nije da nanesu štetu imidžu Facebooka.

“Facebook je neverovatna platforma. Mi svi smo žestoko lojalni korisnici i verujemo da postoji mnogo ljubavi prema servisu. Ali mi takođe smatramo da postoje očigledne emocionalne dobrobiti od uzdržavanja. Naše predviđanje je da će eksperiment doneti mnogo pozitivnih iskustava i da ćemo za 99 dana znati da li je naša teorija tačna.”






Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje