Biznis u usponu: Trgovina foloverima na Twitter-u

Društvene mreže, 06.08.2012, 10:45 AM

Biznis u usponu: Trgovina foloverima na Twitter-u

Za one koji maštaju o slavi Twitter je idealno sredstvo da dođu do tog cilja ili bar da zavaraju druge (ili sebe) da su popularni. Većina korisnika Twitter-a pokušava da do većeg broja folovera (pratilaca profila) a time i do popularnosti dođe na standardni način - stalnim tvitanjem, zanimljivim komentarima, uključivanjem u diskusije o aktuelnim dešavanjima i objavljivanjem informacija za koje pretpostave da bi drugima bile zanimljive.

Međutim, neki korisnici Twitter-a pribegavaju nestandardnim metodama kako bi do popularnosti na ovoj društvenoj mreži došli na brži način. Jedna od takvih metoda je kupovina folovera.

Barracuda Labs je tokom 75 dana istraživala fenomen trgovine Twitter foloverima na eBay i drugim sajtovima. Ispostavilo se da je reč o biznisu koji je u procvatu.

Barracuda Labs je tokom istraživanja pronašla 20 dilera koji folovere prodaju na eBay i 58 veb sajtova koji se pojavljuju u prvih 100 rezultata kada se za pretragu Google-a koriste ključne reči “buy twitter folllowers”. Prosečna cena 1000 (lažnih) folovera kreće se oko 18 dolara a diler folovera može kontrolisati više od 150000 folovera. Ukoliko kontroliše 20000 lažnih naloga, diler može zaraditi 800 dolara po danu. Pored toga, na prodaju su i tvitovi i retvitovi tako da zarada može biti i veća.

S obzirom da su na lažnim profilima bazirali svoju ekonomiju, dileri vode računa o brzini kojom lažni nalozi zapraćuju druge profile i ukupnom broju naloga koje “prate” lažni profili, kako ih Twitter ne bi idetifikovao i suspendovao. Lažni profili obično ne prate više od 2000 korisnika Twitter-a, jer izgleda da bi veći broj od ovoga mogao da privuče pažnju Twitter-a. Polovina onih koji kupuju folovere u proseku ima 4000-26000 folovera, a 75% njih ima URL adresu na svojim profilima što može značiti da kupuju folovere zbog promocije svojih veb sajtova.

Dileri brižljivo čuvaju lažne profile koje prodaju koristeći različite taktike, počev od nasumičnog zapraćivanja slavnih i običnih korisnika Twitter-a do objavljivanja tvitova koje nasumično odaberu sa Twitter stream-a. U zavisnosti od toga kako se staraju o foloverima koje prodaju, dileri 1000 folovera prodaju po razičitim cenama koje se kreću u rasponu od 2 do 55 dolara.

Prilikom kupovine folovera nije potrebna autorizacija, dovoljno je korisničko ime. To samo znači da je moguće da bilo ko kupi folovere za bilo čiji Twitter nalog.

Registrovanje lažnih naloga i kupovina i prodaja folovera su protiv pravila servisa. Pored toga, ovakve aktivnosti urušavaju vrednost ove ali i drugih društvenih mreža. Twitter se nekoliko godina unazad bori protiv lažnih naloga i folovera i kada identifikuje ovakve pojave nalozi se suspenduju. Ipak, izgleda da su pokušaji Twitter-a da se izbori sa ovim problemom bez efekta, jer se registrovanje lažnih naloga ne samo nastavilo već je to sada unosan biznis.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija otvorila je istragu o TikToku zbog sumnje da krši pravila Evropske unije o zaštiti dece, transparentnosti oglašavanja, pristupa p... Dalje