Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Društvene mreže, 21.02.2024, 00:30 AM

Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece

Evropska komisija otvorila je istragu o TikToku zbog sumnje da krši pravila Evropske unije o zaštiti dece, transparentnosti oglašavanja, pristupa podacima i privatnosti maloletnih korisnika platforme.

Evropska komisija je 19. februara objavila da pokreće formalni postupak za procenu da li je platforma prekršila Zakon o digitalnim uslugama EU (DSA).

Istraga će se fokusirati na nekoliko pitanja. Cilj istrage je pre svega procena da li je TikTok implementirao smanjenje sistemskih rizika, uključujući algoritamske sisteme, koji mogu stimulisati zavisnost i stvoriti takozvani „efekat zečje rupe“, tj. gubljenja poimanja o vremenu i zanemarivanja drugih obaveza. EU želi da utvrdi da li je TikTok primenio odgovarajuće mere da bi obezbedio visok nivo privatnosti, bezbednosti i bezbednosti za maloletnike, posebno u vezi sa podrazumevanim podešavanjima privatnosti za maloletne korisnike. Istraga treba da da i procenu mera koje je TikTok preduzeo da poveća transparentnost svoje platforme.

Neispunjavanje ovih zahteva predstavlja kršenje nekoliko članova DSA.

TikTok je poslao sopstvenu analizu procene rizika Evropskoj komisiji u septembru 2023. Komisija je zatim pozvala predstavnike platforme, odnosno kompanije ByteDance, da odgovore na formalne Zahteve za informacije o nelegalnom sadržaju, zaštiti maloletnika i pristupu podacima u oktobru i novembru 2023.

DSA je zakon koji je EU usvojila za regulisanje onlajn platformi i stvaranje bezbednijeg digitalnog prostora. Zakon je stupio na snagu 27. oktobra 2022. godine. On obavezuje društvene mreže da se bore protiv nelegalnog sadržaja, da zaštite osnovna prava korisnika i bore se protiv širenja dezinformacija. Svaka kompanija koja prekrši ovaj zakon može se kazniti kaznom u vrednosti do 6% svog globalnog prometa.

DSA je stupio na snagu 27. oktobra 2022, ali su platforme imale grejs period da bi se uskladile sa njegovim zahtevima. Ovaj grejs period je zavisio od tipa platformi koje je kategorizovao DSA.

Platforme sa više od 45 miliona korisnika u EU opisane su kao veoma velike onlajn platforme (VLOP) ili veoma veliki onlajn pretraživači (VLOSE). Za njih je DSA postao u potpunosti primenljiv 31. avgusta 2023.
Sve ostale platforme koje pokriva DSA morale su da se usklade sa DSA 17. februara 2024.

TikTok je 25. aprila 2023. godine označen kao veoma velika onlajn platforma, na osnovu izjave predstavnika platforme da ima 135,9 miliona aktivnih korisnika mesečno u EU.

Istraga može trajati onoliko koliko je potrebno, jer DSA ne postavlja nikakav zakonski rok za okončanje formalnog postupka.

Foto: Solen Feyissa / Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Evropol i šefovi evropskih policija zabrinuti zbog enkripcije na platformama društvenih mreža

Evropol i šefovi evropskih policija zabrinuti zbog enkripcije na platformama društvenih mreža

Šefovi evropskih policija pozvali su i industriju i vlade na hitnu akciju kako bi se zaštitila javna bezbednost na platformama društvenih mreža, i... Dalje

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje