Facebook će tražiti da cinkarite prijatelje koji koriste lažna imena

Društvene mreže, 24.09.2012, 08:39 AM

Facebook će tražiti da cinkarite prijatelje koji koriste lažna imena

Kao jedan od uslova za korišćenje društvene mreže, Facebook zahteva korišćenje pravih imena. Međutim, iako je to protiv Faceboook-ovih pravila, mnogo je onih koji su na društvenoj mreži prisutni pod lažnim imenom. Facebook je osmislio novu strategiju da otkrije ko su korisnici koji krše pravila društvene mreže na ovaj način i ona uključuje pomoć prijatelja što mnogima izgleda kao cinkarenje.

Naime, Facebook će koristiti iskačući (pop-up) prozor sa pitanjem o valjanosti imena prijatelja. Očigledno računajući na cinkarenje, Facebook će pokušati da prikupi podatke koji, prema objašnjenju koje je došlo iz kompanije, služe radi “boljeg razumevanja ekosistema” društvene mreže.

Ipak, postoji mogućnost da bi tako prikupljene podatke Facebook mogao iskoristiti za identifikaciju naloga koji krše Facebook-ovu politiku upotrebe imena na mreži.

U prozoru koji će se možda pojaviti pred vama, Facebook vam obećava da će vaš odgovor na pitanje o verodostojnosti imena prijatelja biti anoniman. U prozoru se nalazi profilna slika prijatelja koji je predmet interesovanja Facebook-a, ime i trenutna lokacija. Korisnik može da izabere između ponuđenih odgovora: da potvrdi da je reč o pravom imenu, da odgovarajući sa “ne” prizna da prijatelj koristi lažno ime, da odgovori da ne poznaje osobu i na kraju, da odbije da odgovori na pitanje.

Facebook-ova politika korišćenja imena zahteva od korisnika navođenje pravih imena, iako je dozvoljen nadimak koji se odnosi na ime ili srednje ime, a korisnik može dodati i alternativno ime koje bi moglo biti prošireni nadimak ili devojačko prezime pre udaje.

Iz Facebook-a kažu da sistem bira korisnike čija se imena proveravaju i da to ne znači da je neko o kome vas ispituje Facebook sumnjiv zbog bilo čega.

Facebook ima veoma jasnu politiku kada je reč o lažnim nalozima i oni se uklanjaju čim se otkriju. Zato nije jasno kako će Facebook koristiti ove podatke dobijene od korisnika, ako bi ignorisanje saznanja da neko krši pravila društvene mreže značilo ignorisanje zvanične politike društvene mreže.

Prema podacima koje je objavio Facebook, oko 8,7% od 955 miliona korisničkih naloga su lažni. Skoro 46 miliona naloga su duplikati, 23 miliona naloga je pogrešno klasifikovano i oko 14 miliona naloga registrovali su oni čije je prisustvo na društvenoj mreži nepoželjno, kao što su to na primer spameri.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje