Facebook dodaje nove zaštitne funkcije

Društvene mreže, 13.05.2011, 09:13 AM

Facebook dodaje nove zaštitne funkcije

Facebook je u četvrtak najavio nekoliko novih zaštitnih funkcija osmišljenih sa ciljem zaštite korisnika od opasnih programa i preotimanja naloga.

Facebook će ubuduće objavljivati upozorenja kada korisnici budu u opasnosti od “clickjacking” i “cross-site cripting” napada što se događa onda kada oni kliknu na link misleći da će videti neku zanimljivu novost ili video snimak, a umesto toga završavaju spamujući svoje Facebook prijatelje.

U cross-site scripting napadima od korisnika se traži da iseku i zalepe (cut & paste) Javascript ili neku drugu vrstu koda u adresni bar svog browser-a kako bi bili u prilici da pogledaju neki video snimak ili dobiju neki proizvod i to naravno besplatno. Ali takva aktivnost obično ima potpuno drugačiji epilog od obećanog.

Obe vrste napada koriste ranjivosti u browser-ima, a iz Facebook-a kažu da rade sa najvećim proizvođačima browser-a kako bi ovaj problem bio rešen. Internet Explorer 9 je, na primer, već implementirao neke zaštitne mere u vezi sa tim.

Ubuduće će, međutim, Facebook objavljivati upozorenja korisnicima ukoliko otkrije sumnjive aktivnosti. Da bi blokirao clickjacking napade, sajt će tražiti od korisnika da potvrde svoj “like” pre nego što se pojavi potencijalna spam objava na njihovim profilima i u News Feed-u njihovih prijatelja. Kako bi sprečio XSS napade, Facebook će zahtevati od korisnika da potvrde da nameravaju da preduzmu taj korak.

Facebook pored ovoga, kao meru zaštite korisničkih naloga, uvodi dvostepenu verifikaciju nazvanu “Login Approval” (dozvola za prijavljivanje), koja ukoliko je ova opcija uključena znači da će se od korisnika zahtevati da unesu kod svaki put kada se prijavljuju na sajt sa novog ili nepoznatog uređaja. Kod će se slati SMS-om na korisnikov broj mobilnog telefona.

Konačno, Facebook je najavio partnerstvo sa besplatnim Web of Trust servisom koji će pružati Facebook korisnicima informacije o sajtovima na koje se oni upućuju sa društvene mreže. Kada korisnik klikne na potencijalno opasan link, pojaviće se poruka upozorenja sa informacijama zbog čega bi taj sajt mogao da bude opasan. Od korisnika dalje zavisi hoće li ignorisati upozorenje ili se vratiti natrag na prethodnu stranicu.

Podaci Web of Trust koji ima više od 31 miliona sajtova u svojoj bazi podataka su dodatak Facebook-ovoj internoj “crnoj listi” sajtova za koje važi blokada u slučaju pokušaja korisnika da ih dele (share) preko ove društvene mreže.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zaposleni u Facebooku mogu pristupiti nalozima korisnika i bez lozinke

Zaposleni u Facebooku mogu pristupiti nalozima korisnika i bez lozinke

Zaposleni u Facebooku mogu pristupiti vašem profilu kad god požele, i to bez lozinke, a vi o tome ne morate biti obavešteni. To otkriće je iznenad... Dalje

OPREZ: Facebook aplikacija ''Kako ćete izgledati za 20 godina'' krade lozinke

OPREZ: Facebook aplikacija ''Kako ćete izgledati za 20 godina'' krade lozinke

Facebook aplikacija “Da li želite da znate kako ćete izgledati za 20 godina” je maliciozna aplikacija koju su napravili sajber kriminalc... Dalje

Facebookova nova pravila krše evropske zakone o zaštiti podataka

Facebookova nova pravila krše evropske zakone o zaštiti podataka

Nova pravila privatnosti koje je Facebook počeo da primenjuje od 30. januara ove godine, a koja je kompanija najavila u decembru prošle godine, bila... Dalje

Twitter predstavio TweetDeck Teams, bezbedniji način za korišćenje deljenih naloga

Twitter predstavio TweetDeck Teams, bezbedniji način za korišćenje deljenih naloga

Twitter je ponudio svojim korisnicima bezbedniji način za korišćenje naloga sa deljenim pristupom. Naime, uz pomoć TweetDecka, biće moguće delit... Dalje

Kako je jedan bag mogao omogućiti hakerima da obrišu foto albume korisnika Facebooka

Kako je jedan bag mogao omogućiti hakerima da obrišu foto albume korisnika Facebooka

Svakoga dana na najvećoj društvenoj mreži na svetu objavi se oko 350 miliona fotografija. Facebook ima jednu od najimpresivnijih kolekcija fotograf... Dalje