Facebook odbija zahtev holandskog povereništva za zaštitu podataka da odloži izmene privatnosti

Društvene mreže, 18.12.2014, 20:19 PM

Facebook odbija zahtev holandskog povereništva za zaštitu podataka da odloži izmene privatnosti

Zbog toga što bi Facebookova nova politika privatnosti možda mogla kršiti holandske zakone o zaštiti podataka, nadležno regulatorno telo Holandije zatražilo je od kompanije da odloži njenu primenu dok se ne utvrdi da li je nova politika u skladu sa holandskim zakonima.

Ali izgleda da društvena mreža nema nameru da sačeka sa primenom novih pravila koja počinju da važe od 1. januara, a predstavnica kompanije je rekla da su u Facebooku iznenađeni i razočarani zbog ovog zahteva holandskih vlasti.

“Nedavno smo izmenili naše uslove i politiku da bi ih učinili jasnijim i konciznijim, tako da odražava nove funkcije proizvoda i da istakne kako proširujemo kontrolu ljudi nad oglašavanjem”, rekla je portparolka Facebooka dodajući da su u kompaniji uvereni da su izmene u skladu sa zakonima.

Kompanija čije je međunarodno sedište u Dablinu, u Irskoj, redovno proverava izmene pravila, uključujući i ove, sa irskim poverenikom za zaštitu podataka, koji nadgleda da li Facebook poštuje evropsku direktivu o zaštiti podataka.

Ali holandski poverenik nije uveren da je nova politika u skladu sa zakonom. Facebook je sa njom upoznao javnost u novembru. Prema novim pravilima, Facebook ima pravo da koristi informacije i fotografije sa korisničkih profila u komercijalne svrhe. Holandsko povereništvo za zaštitu podataka planira da istraži posledice primene nove politike za holandske korisnike, uključujući i to kako se dobija dozvola za korišćenje privatnih podataka korisnika.

U novoj politici se navodi da korisnici daju Facebooku dozvolu da “koristi ime, profilnu fotografiju, sadržaj i informacije u vezi sa komercijalnim, sponzorisanim ili povezanim sadržajem (kao što je brend koji se korisniku sviđa)”. To znači da korisnik dozvoljava firmi ili nekom drugom subjetu da plati Facebooku da bi prikazivala ime i/ili profilnu fotografiju sa korisnikovim sadržajem ili informacijama, a bez ikakve nadoknade za korisnika.

Ako korisnik odabere određenu publiku za svoju objavu, na primer, “prijatelje”, “Facebook će poštovati taj izbor i neće davati korisnički sadržaj ili informacije oglašivačima bez pristanka korisnika”.

Sva ovo se već navodi u trenutnim uslovima servisa koji su ispitani u novembru prošle godine, tako da je nejasno kakve nove aspekte želi da istraži holandsko povereništvo za zaštitu podataka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje