Facebook protiv likejacking prevaranata
Društvene mreže, 01.04.2011, 09:15 AM
Facebook i njegovi korisici muku muče sa svakodnevnim prevarama, među kojima su najčešće one sa klikom na “Like” (“Sviđa mi se”) dugme koje glas o prevari širi među hiljadama, pa i milionima korisnika Facebook-a.
Prema tvrdnji Čestera Višnievskog, stručnjaka i blogera kompanije Sophos, izgleda da će posao sa takvim i sličnim prevarama ubuduće biti otežan onima koji stoje iza njih. Naime, Facebook pokreće novu zaštitnu funkciju čiji je cilj da upozori korisnike onda kada postoji opasnost od “likejacking” napada.
Prema rečima Višnievskog, kompanija Sophos je u mnogo navrata zahtevala od Facebook-a da uvede opciju pop-up prozora sa upozorenjima koji bi se pojavljivali svaki put kada korisnik razmišlja da klikne na sumnjivo “Like” dugme, tokom likejacking napada, kako bi se pružila prilika korisniku da još jednom razmisli o posledicama.
Facebook je najzad napravio korak u tom pravcu i pokrenuo novi sistem koji bi trebalo da otkriva anomalije “Like” šema, i kada ih otkrije, kao oblik zaštite, objavi pop-up prozor pre nego što korisnik klikne na “Like” tražeći od njega najpre klik na dugme “Confirm” (Potvrdi”). Klik na “Confirm” dugme slediće objava poruke u novom, odvojenom pop-up prozoru, u kojem će se korisniku objasniti još jednom da će klikom na “Sviđa mi se” ustvari “lajkovati” određenu stranicu.
Funkcija koju Facebook pokreće biće unapređivana u smislu “doterivanja” algoritma koji detektuje ovakve napade, s obzirom da taj algoritam sada to nije u stanju da uradi kada je reč o nekim napadima.
Višnievski smatra da ovakav verifikacioni pop-up prozor treba da postoji prilikom svakog pokušaja klika na “Like” i da takvi prozori kada je reč o sumnjivim veb sajtovima treba da sadrže dodatno posebnu formu upozorenja koje opominje korisnika da bi mogao postati žrtva prevare.
Izdvojeno
Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika
Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje
TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima
Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje
Investicione prevare u reklamama na Facebooku
Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje
Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija
Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje
Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova
Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje
Pratite nas
Nagrade