Facebook testira novi način upozoravanja korisnika na privatnost objava
Društvene mreže, 08.04.2014, 09:04 AM
Facebook je nedavno počeo da testira novu funkciju čija je svrha da se korisnici upozore da će ono što nameravaju da objave biti javno dostupno.
Mali plavi dinosaurus u pop-up prozoru će možda ubuduće upozoravati sve korisnike kada budu delili statusne poruke, linkove ili fotografije koje će biti vidljive svima.
Korisnik može nenamerno objaviti nešto javno, a da to i ne primeti. To znači da će sve buduće objave korisnika biti javne sve dok ne on to sam ne promeni.
Fotografije i misli korisnici često žele da dele samo sa svojim prijateljima. Ali istovremeno oni objavljuju linkove za novinske članke ili obaveštenja nekih aplikacija javno. Promena vidljivosti objava nije automatska, već korisnik sam mora da promeni to.
Ako se mali plavi dinosaurus koji sedi ispred računara bude dopao korisnicima, onda će u svim ovakvim slučajevima, on upozoravati korisnike da će njihove objave biti javne, u skladu sa trenutnim podešavanjima.
“Izvinite što vas prekidam. U skorije vreme niste menjali ko može videti vaše objave, tako da želimo da budemo sigurni da delite vaš objavu sa pravom publikom. (Vaša trenutna podešavanja su Javna, mada možete to da promenite kad god želite)”, reči su Facebookovog dinosaurusa.
U pop-up poruci se zatim traži od korisnika da potvrdi da li njegova objava treba da bude vidljiva samo prijateljima ili svima.
Dinosaurus je već nekoliko nedjelja u fazi testiranja, a reakcije korisnika su za sada relativno pozitivne. Jednima je simpatično pojavljivanje malog dinosaurusa a drugi su zbunjeni zbog ovoga.
Sviđao se ili ne korisnicima, ovakvo upozorenje je dobar korak u pravcu pomoći korisnicima da bolje upravljaju svojim podešavanjima profila, ali i dobar PR za kompaniju koja još uvek pokušava da se iskupi za ono što je uradila 2011., kada je promenila podešavanja privatnosti bez obaveštavanja korisnika o tome.
Bez obzira na to šta će se na kraju dogoditi sa upozorenjem Facebookovog dinosaurusa, provera podešavanja privatnosti je od velike važnosti i nešto što bi svi korisnici morali da redovno rade, i bez upozorenja Facebooka.
Izdvojeno
TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima
Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje
Investicione prevare u reklamama na Facebooku
Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje
Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija
Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje
Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova
Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje
Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece
Evropska komisija otvorila je istragu o TikToku zbog sumnje da krši pravila Evropske unije o zaštiti dece, transparentnosti oglašavanja, pristupa p... Dalje
Pratite nas
Nagrade