Iza 80% klikova na Facebook oglase stoje botovi a ne ljudi?

Društvene mreže, 02.08.2012, 10:50 AM

Iza 80% klikova na Facebook oglase stoje botovi a ne ljudi?

Prošlog meseca BBC je objavio članak o istraživanju koje je sproveo njihov dopisnik Rori Selan-Džons koji je pokušao da utvrdi kolika je stvarna vrednost lajka (“like”) na Facebook-u, odnosno da li kompanije zaista imaju korist od prikupljanja što većeg broja fanova. On je za potrebe istraživanja stvorio lažnu kompaniju nazvanu “VirtualBagel, LLC” koja ne prodaje ništa, postavio oglase i kreirao stranicu kompanije na Facebook-u i čekao. Posle samo 24 časa, VirtualBagel, kompanija koja ne prodaje ništa, zaradila je 1600 lajkova, a posle nedelju dana taj broj je dvostruko uvećan na 3000 fanova stranice.

Većina tih lajkova došla je sa takođe sumnjivih i međusobno sličnih profila Egipćana starih između 13 i 17 godina. Očigledno se radilo o lažnim profilima čiji lajkovi bi lajkovi za realnu kompaniju koja prodaje svoje proizvode ili usluge bili potpuno bezvredni.

Ovaj fenomen primetila je i kompanija Limited Run koja posluje u oblasti muzičke industrije. Rezultat višemesečnog istraživanja koje je sproveo Run Limited je potpuno povlačenje kompanije sa Facebook-a.

Iz Limited Run su uočili da iza klikova na njihove Facebook oglase ne stoje uvek ljudi. Šta više, Limited Run tvrdi da 80% klikova na oglase potiče od botova a ne od stvarnih ljudi.

Kompanija je nekoliko meseci testirala oglasni sistem Facebook-a. Facebook je naplaćivao klikove na te oglase, ali je Limited Run mogao da verifikuje svega oko 20% tih klikova koji su se zaista pojavljivali na sajtu kompanije. Pretpostavljajući da je problem u softveru za analitiku a ne u Facebook-u, oni su pokušali sa isprobaju druge servise za analitiku ali je rezultat bio isti. Zato je kompanija razvila sopstveni softver za analizu. Tako su ustanovili da je u slučaju 80% klikova koje su platili, JavaScript bio isključen. Međutim, u Limited Run kažu da sveg 1-2% posetilaca njihovog veb sajta ima isključen JavaScript, pa za 80% klkova u kompaniji nisu imali objašnjenje. Zatim su u Limited Run rešili da naprave page logger i da prate svako učitavanje stranice. Tako su otkrili da 80% klikova i učitavanja stranica koje kompanija plaća Facebook-u potiče od botova.

Limited Run je povodom ovoga kontakirao Facebook pre nego što je kompanija izašla u javnost sa svojim otkićem, ali konkretnog odgovora iz Facebook-a nije bilo.

“Da li znamo kome pripadaju botovi? Ne. Da li optužujemo Facebook da koristi botove kako bi zaradio od oglasa? Ne. Da li je ovo čudno? Jeste,” kažu iz kompanije.

Ipak, iz Facebook-a su dali izjavu za TechCrunch rekavi da trenutno ispituju tvrdnje Run Limited.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova

Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje