Milioni Facebook naloga su lažni, a deo njih može biti i opasan
Društvene mreže, 06.02.2014, 07:21 AM
Prema podacima koje je objavio Facebook, društvena mreža trenutno ima 1,23 milijarde mesečno aktivnih korisnika, od kojih su 757 miliona dnevno aktivni korisnici, 945 miliona mesečno aktivni mobilni korisnici i 556 miliona dnevno aktivni mobilni korisnici.
Prema procenama kompanije, između 5,5 i 11,2% Facebook profila su lažni profili. To znači da su najmanje 67,65 miliona naloga na društvenoj mreži lažni nalozi, a taj broj može biti i znatno veći (137,76 miliona).
Između 4,3 i 7,9% naloga su dupli nalozi, odnosni nalozi onih korisnika koji su za lične potrebe registrovali više od jednog naloga. To nije malo kada se procenti prevedu u brojeve - između 52,89 i 97,17 miliona su dupli nalozi.
Između 9,84 i 25,83 miliona (0,8-2,1%) su pogrešno klasifikovani nalozi, lični nalozi koje korisnici registruju za firme, organizacije ili kućne ljubimce.
Prema procenama Facebook-a, između 4,92 i 14,76 miliona naloga (0,4-1,2%) su “nepoželjni” nalozi, koji krše pravila Facebook-a. I dok su dupli i pogrešno klasifikovani nalozi uobičajeni i uglavnom bezopasni, “neželjeni” nalozi su često izvor nevolja.
Čak i naizgled mali procent takvih naloga na Facebook-u koji se koriste sa lošom namerom, kao što je spam ili širenje malvera, je preveliki.
Zato obratite pažnju kada dobijete zahtev za prijateljstvo na Facebook-u - imajte na umu da su lažni Facebook profili alat u rukama prevaranata. Ne dozvolite da vas prevare.
Ako imate razloga da verujete da je neki Facebook nalog lažan (neko koristi vaš ili identitet nekog drugog, vaše slike ili lažno ime ili na neki drugi način zloupotrebljava društvenu mrežu) prijavite ga Facebook-u.
Izdvojeno
TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima
Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje
Investicione prevare u reklamama na Facebooku
Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje
Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija
Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje
Od zabave do gubitka podataka: Mračna strana Facebook kvizova
Sećate li se svih onih naizgled bezazlenih kvizova na društvenim mrežama? Iako su mnogima zabavni, oni su zapravo ozbiljan rizik za privatnost i b... Dalje
Evropska komisija pokreće istragu o TikToku zbog kršenja zakona EU o zaštiti i privatnosti dece
Evropska komisija otvorila je istragu o TikToku zbog sumnje da krši pravila Evropske unije o zaštiti dece, transparentnosti oglašavanja, pristupa p... Dalje
Pratite nas
Nagrade