Mnogi korisnici Facebook-a ne znaju za podešavanja privatnosti

Društvene mreže, 04.05.2012, 11:06 AM

Mnogi korisnici Facebook-a ne znaju za podešavanja privatnosti

Prema rezutatima istraživanja koje je sproveo magazin Consumer Reports, 28% korisnika Facebook-a deli sve ili skoro sve što objavljuju na društvenoj mreži sa korisnicima mreže koji se ne nalaze na listi njihovih prijatelja.

Međutim, pravo iznenađenje je podatak da veliki broj korisnika Facebook-a ne koristi ili čak i ne zna da sajt nudi mogućnost kontrole privatnosti u okviru podešavanja privatnosti profila. Istraživanje je sprovedeno u SAD, gde ima oko 150 miliona korisnika Facebook-a. Prema proceni Consumer Reports 13 miliona američkih korisnika Facebook-a nikada nije menjalo postavke u okviru podešavanja privatnosti. Približno 28% ispitanika je izjavilo dele sve ili skoro sve objave sa ljudima izvan kruga njihovih Facebook prijatelja. Samo 37% korisnika koji su učestvovali u istraživanju reklo je da su koristili alate koji nudi sajt društvene mreže za ograničenje pristupa podacima.

Istraživanje je otkrilo i rizično ponašanje korisnika Facebook-a - prema procenama istraživača 4,8 miliona korisnika praktikuje da na društvenoj mreži objavljuje planove o tome gde će provesti određeni dan. Takva neopreznost korisnika može biti prilika za provalnike.

Na Facebook-u se priča o konzumiranju alkohola ili ljubavnom životu, kao i o drugim privatnim problemima po pitanju kojih su korisnici Facebook-a u uslovima realnog života ipak uzdržaniji.

"Ljudi se podstiču da dele privatne živote na internetu," kaže Roel Šuvenberg, stručnjak Kaspersky Laboratorije. "Ne bi trebalo da iznenađuje to što ljudi zaista i čine to. To je društvena mreža. Tamo nema prave privatnosti."

Čak i oni korisnici koji imaju svest o potrebi zaštite privatnih podataka često ne znaju da su podaci koji su vidljivi samo njihovim prijateljima sa društvene mreže dostupni aplikacijama koje koriste njihovi prijatelji iako oni sami ne koriste te aplikacije.

Zanimljivo je da je 25% anketiranih priznalo da su neki od podataka njihovih Facebook profila lažni, što je porast od 10% u odnosu na broj onih koji su davali lažne podatke pre dve godine. Kao motiv za laganje anketirani korisnici Facebook-a naveli su zabrinutost za bezbednost.

Savet stručnjaka je da redovno proveravate podešavanja privatnosti kako biste bili sigurni šta je ono što je određenim grupama ljudi dostupno sa vašeg profila. Ukoliko ste odabrali da privatni podaci ili sadržaj koji objavljujete budu dostupni "prijateljima vaših prijatelja" imajte na umu da je reč o hiljadama ljudi. Ono što ste objavili ostaće na internetu još neko vreme čak i ukoliko obrišete ssvoj profil na Facebook-u. Na kraju, dobro razmislite pre nego što nešto objavite. Ako to nije nešto što biste voleli da vide vaši roditelji ili poslodavac, odustanite.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Evropol i šefovi evropskih policija zabrinuti zbog enkripcije na platformama društvenih mreža

Evropol i šefovi evropskih policija zabrinuti zbog enkripcije na platformama društvenih mreža

Šefovi evropskih policija pozvali su i industriju i vlade na hitnu akciju kako bi se zaštitila javna bezbednost na platformama društvenih mreža, i... Dalje

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta testira alate za Instagram i Facebook koji treba da spreče seksualne ucene i zloupotrebu intimnih slika

Meta je objavila da će uskoro početi da testira novu funkciju zaštite od golotinje u Instagram DM-ovima, koja zamagljuje slike za koje se otkrije d... Dalje

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

TikTok kažnjen zbog štetnog sadržaja koji je preporučivan maloletnim korisnicima

Italijanska regulatorno telo za zaštitu konkurencije kaznilo je TikTok sa 10 miliona evra jer nije zaštitio korisnike od opasne igre poznate kao Fre... Dalje

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Investicione prevare u reklamama na Facebooku

Istraživači sajber bezbednosti iz firme Infoblox upozorili su korisnike na grupu Savvy Seahorse koja koristi Facebook reklame da bi prevarila korisn... Dalje

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Prevaranti na X-u tražili donacije sa hakovanog naloga Metjua Perija

Zvanični nalog Metjua Perija na X-u (nekadašnji Twitter) je hakovan, a oni koji su to uradili zatražili su donacije od obožavalaca pokojnog glumca... Dalje