Osnivač Facebook-a traži ukidanje starosne granice za korisnike

Društvene mreže, 23.05.2011, 09:52 AM

Osnivač Facebook-a traži ukidanje starosne granice za korisnike

Da biste postali korisnik najveće svetske društvene mreže Facebook-a, morate biti stariji od 13 godina. Uprkos tome, mnogi korisnici Facebook-a su deca u pretinejdžerskom uzrastu. Neki od njih koriste Facebook uz saglasnost roditelja, dok drugi lažu o svojim godinama kako bi zaobišli restrikcije iz Izjave o pravima i odgovornostima.

Osnivač Facebook-a, Mark Cukerberg, sada želi da ukine ova ograničenja.

Dokumentom o zaštiti privatnosti dece na internetu (Children’s Online Privacy Protection Act (COPPA) veb sajtovima koji prikupljaju podatke o korisnicima, kao što je to slučaj sa Facebook-om, zabranjeno je da registruju korisnike mlađe od 13 godina. Mark Cukerberg je prošle nedelje govoreći na konferenciji NewSchools u Kaliforniji izrazio želju da se ovo ograničenje ukine i da i mlađima od 13 bude dozvoljeno da koriste Facebook. On je to obrazložio stavom da edukacija dece o internetu treba da počne u mlađem uzrastu kako bi oni koji su zaduženi za bezbednost dece na mreži mogli da saznaju šta je potrebno uraditi kako bi internet postao bezbedno mesto za boravak dece.

Nedavno je objavljena procena da je 7,5 miliona korisnika Facebook-a mlađe od starosnog minimuma koji je propisan uslovima o korišćenju ove društvene mreže. Podatak još više zabrinjava ako se uzme u obzir procena da 5 miliona korisnika ima manje od 10 godina.

Kao jednu od mera zaštite dece na mreži, Facebook će ubuduće koristiti PhotoDNA, tehnologiju za analizu slika koju je razvio Micorosoft, koja bi trebalo da pronalazi sadržaj sa dečijom pornografijom na sajtu društvene mreže, najavila je kompanija prošle nedelje.

PhotoDNA će proveravati sve slike koje se nalaze na sajtu kako bi one koje prikazuju dečiju pornografiju bile otkrivene i uklonjene. Dodatno, zahvaljujući primeni ove tehnologije, Facebook će biti u mogućnosti da prijavljuje ovakve incidente Nacionalnom centru za nestalu i eksploatisanu decu (National Center for Missing & Exploited Children (NCMEC), kao i policiji koja bi onda mogla da preduzme konkretne korake protiv odgovornih.

Microsoft je razvio PhotoDNA 2009. godine u saradnji sa koledžom Dartmouth iz Nju Hempšira a potom ovlastio NCMEC za korišćenje programa u borbi protiv distribucije materijala sa dečijom pornografijom. Microsoft je tehnologiju PhotoDNA već primenio na Bing-u i SkyDrive-u.

PhotoDNA kreira potpis za svaku sliku, nalik otisku prsta i poredi taj “otisak” sa onima koji pripadaju već poznatim slikama. Do danas je Microsoft koristeći ovu tehnologiju izvršio procenu za više od 2 milijarde slika u okviru svojih servisa, što je rezultiralo sa više od 2500 identifikovanih slika.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Twitter suspendovao 125000 naloga povezanih sa terorizmom

Twitter suspendovao 125000 naloga povezanih sa terorizmom

Od sredine prošle godine Twitter je suspendovao više od 125000 naloga zbog pretnji ili promovisanja terorizma. Većina ovih naloga su na neki način... Dalje

''Budi kao Bil'' vam možda neće ugroziti privatnost, ali evo zbog čega nije bezopasan

''Budi kao Bil'' vam možda neće ugroziti privatnost, ali evo zbog čega nije bezopasan

Ako ste ovih dana bili na internetu, male su šanse da vam je promakao internet meme “Budi kao Bil”. Jedni su na svojim Facebook profilima... Dalje

Facebook ''System Security Page'' je lažna stranica koja krade korisnička imena i lozinke za Facebook naloge

Facebook ''System Security Page'' je lažna stranica koja krade korisnička imena i lozinke za Facebook naloge

Korisnici Facebooka još jednom su se našli na meti fišera koji ne samo da žele njihova korisnička imena i lozinke, već žele i njihova sigurnosn... Dalje

Nemački sud presudio da je Facebookova funkcija ''Friend Finder'' nezakonita

Nemački sud presudio da je Facebookova funkcija ''Friend Finder'' nezakonita

Nemački Savezni sud proglasio je nezakonitom funkciju koja podstiče korisnike Facebooka da reklamiraju društvenu mrežu svojim kontaktima, čime je... Dalje

Instagram preplavljen lažnim profilima

Instagram preplavljen lažnim profilima

Poslednjih nekoliko meseci istraživači kompanije Symantec primetili su stalan priliv lažnih profila na Instagramu. Lažne profile koji inače koris... Dalje