Osnivač Facebook-a traži ukidanje starosne granice za korisnike

Društvene mreže, 23.05.2011, 09:52 AM

Osnivač Facebook-a traži ukidanje starosne granice za korisnike

Da biste postali korisnik najveće svetske društvene mreže Facebook-a, morate biti stariji od 13 godina. Uprkos tome, mnogi korisnici Facebook-a su deca u pretinejdžerskom uzrastu. Neki od njih koriste Facebook uz saglasnost roditelja, dok drugi lažu o svojim godinama kako bi zaobišli restrikcije iz Izjave o pravima i odgovornostima.

Osnivač Facebook-a, Mark Cukerberg, sada želi da ukine ova ograničenja.

Dokumentom o zaštiti privatnosti dece na internetu (Children’s Online Privacy Protection Act (COPPA) veb sajtovima koji prikupljaju podatke o korisnicima, kao što je to slučaj sa Facebook-om, zabranjeno je da registruju korisnike mlađe od 13 godina. Mark Cukerberg je prošle nedelje govoreći na konferenciji NewSchools u Kaliforniji izrazio želju da se ovo ograničenje ukine i da i mlađima od 13 bude dozvoljeno da koriste Facebook. On je to obrazložio stavom da edukacija dece o internetu treba da počne u mlađem uzrastu kako bi oni koji su zaduženi za bezbednost dece na mreži mogli da saznaju šta je potrebno uraditi kako bi internet postao bezbedno mesto za boravak dece.

Nedavno je objavljena procena da je 7,5 miliona korisnika Facebook-a mlađe od starosnog minimuma koji je propisan uslovima o korišćenju ove društvene mreže. Podatak još više zabrinjava ako se uzme u obzir procena da 5 miliona korisnika ima manje od 10 godina.

Kao jednu od mera zaštite dece na mreži, Facebook će ubuduće koristiti PhotoDNA, tehnologiju za analizu slika koju je razvio Micorosoft, koja bi trebalo da pronalazi sadržaj sa dečijom pornografijom na sajtu društvene mreže, najavila je kompanija prošle nedelje.

PhotoDNA će proveravati sve slike koje se nalaze na sajtu kako bi one koje prikazuju dečiju pornografiju bile otkrivene i uklonjene. Dodatno, zahvaljujući primeni ove tehnologije, Facebook će biti u mogućnosti da prijavljuje ovakve incidente Nacionalnom centru za nestalu i eksploatisanu decu (National Center for Missing & Exploited Children (NCMEC), kao i policiji koja bi onda mogla da preduzme konkretne korake protiv odgovornih.

Microsoft je razvio PhotoDNA 2009. godine u saradnji sa koledžom Dartmouth iz Nju Hempšira a potom ovlastio NCMEC za korišćenje programa u borbi protiv distribucije materijala sa dečijom pornografijom. Microsoft je tehnologiju PhotoDNA već primenio na Bing-u i SkyDrive-u.

PhotoDNA kreira potpis za svaku sliku, nalik otisku prsta i poredi taj “otisak” sa onima koji pripadaju već poznatim slikama. Do danas je Microsoft koristeći ovu tehnologiju izvršio procenu za više od 2 milijarde slika u okviru svojih servisa, što je rezultiralo sa više od 2500 identifikovanih slika.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Otkriven propust koji omogućava prikupljanje podataka korisnika Facebooka na osnovu mobilnih brojeva

Otkriven propust koji omogućava prikupljanje podataka korisnika Facebooka na osnovu mobilnih brojeva

Stručnjaci za bezbednost pozvali su Facebook da poboljša svoja podešavanja privatnosti pošto je inženjer softvera Reza Moaiandin uspeo da prikupi... Dalje

Facebookov alat za proveru bezbednosti naloga od sada dostupan svim korisnicima

Facebookov alat za proveru bezbednosti naloga od sada dostupan svim korisnicima

Facebook je juče objavio Security Checkup, bezbednosnu proveru koja korisnicima pruža uvid u dostupne bezbednosne alate, informacije o tome koje su ... Dalje

Google+ i YouTube se najzad razdvajaju

Google+ i YouTube se najzad razdvajaju

Googleov ambiciozni projekat, društvena mreža Google+, pokrenuta je uz veliku pompu, ali četiri godine kasnije jasno je da Google+ nije ispunio oč... Dalje

Nećete verovati šta će se desiti kada kliknete na naslov ''Nećete verovati...''

Nećete verovati šta će se desiti kada kliknete na naslov ''Nećete verovati...''

Ako vam nije poznar termin, “clickbait” je web sadržaj koji je kreiran na takav način da privlači pažnju korisnika koji će zbog radoz... Dalje

Fišeri kradu podatke korisnika uz pomoć lažnog Twitter profila za verifikaciju

Fišeri kradu podatke korisnika uz pomoć lažnog Twitter profila za verifikaciju

Više od 18000 korisnika Twittera koji su želeli da verifikuju svoje naloge prevareno je uz pomoć jednog lažnog naloga sa koga im je obećavana ova... Dalje