Osnivač Facebook-a traži ukidanje starosne granice za korisnike

Društvene mreže, 23.05.2011, 10:52 AM

Osnivač Facebook-a traži ukidanje starosne granice za korisnike

Da biste postali korisnik najveće svetske društvene mreže Facebook-a, morate biti stariji od 13 godina. Uprkos tome, mnogi korisnici Facebook-a su deca u pretinejdžerskom uzrastu. Neki od njih koriste Facebook uz saglasnost roditelja, dok drugi lažu o svojim godinama kako bi zaobišli restrikcije iz Izjave o pravima i odgovornostima.

Osnivač Facebook-a, Mark Cukerberg, sada želi da ukine ova ograničenja.

Dokumentom o zaštiti privatnosti dece na internetu (Children’s Online Privacy Protection Act (COPPA) veb sajtovima koji prikupljaju podatke o korisnicima, kao što je to slučaj sa Facebook-om, zabranjeno je da registruju korisnike mlađe od 13 godina. Mark Cukerberg je prošle nedelje govoreći na konferenciji NewSchools u Kaliforniji izrazio želju da se ovo ograničenje ukine i da i mlađima od 13 bude dozvoljeno da koriste Facebook. On je to obrazložio stavom da edukacija dece o internetu treba da počne u mlađem uzrastu kako bi oni koji su zaduženi za bezbednost dece na mreži mogli da saznaju šta je potrebno uraditi kako bi internet postao bezbedno mesto za boravak dece.

Nedavno je objavljena procena da je 7,5 miliona korisnika Facebook-a mlađe od starosnog minimuma koji je propisan uslovima o korišćenju ove društvene mreže. Podatak još više zabrinjava ako se uzme u obzir procena da 5 miliona korisnika ima manje od 10 godina.

Kao jednu od mera zaštite dece na mreži, Facebook će ubuduće koristiti PhotoDNA, tehnologiju za analizu slika koju je razvio Micorosoft, koja bi trebalo da pronalazi sadržaj sa dečijom pornografijom na sajtu društvene mreže, najavila je kompanija prošle nedelje.

PhotoDNA će proveravati sve slike koje se nalaze na sajtu kako bi one koje prikazuju dečiju pornografiju bile otkrivene i uklonjene. Dodatno, zahvaljujući primeni ove tehnologije, Facebook će biti u mogućnosti da prijavljuje ovakve incidente Nacionalnom centru za nestalu i eksploatisanu decu (National Center for Missing & Exploited Children (NCMEC), kao i policiji koja bi onda mogla da preduzme konkretne korake protiv odgovornih.

Microsoft je razvio PhotoDNA 2009. godine u saradnji sa koledžom Dartmouth iz Nju Hempšira a potom ovlastio NCMEC za korišćenje programa u borbi protiv distribucije materijala sa dečijom pornografijom. Microsoft je tehnologiju PhotoDNA već primenio na Bing-u i SkyDrive-u.

PhotoDNA kreira potpis za svaku sliku, nalik otisku prsta i poredi taj “otisak” sa onima koji pripadaju već poznatim slikama. Do danas je Microsoft koristeći ovu tehnologiju izvršio procenu za više od 2 milijarde slika u okviru svojih servisa, što je rezultiralo sa više od 2500 identifikovanih slika.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook najavljuje bolji uvid korisnika u privatnost objavljenog sadržaja

Facebook najavljuje bolji uvid korisnika u privatnost objavljenog sadržaja

Već smo se navikli na stalne promene na Facebooku koje ipak teško prihvatamo. Ipak, ne moraju sve promene na Facebooku biti neželjene. Promene koje... Dalje

Facebook će primorati korisnike iOS i Androida da instaliraju Messenger a evo i kako

Facebook će primorati korisnike iOS i Androida da instaliraju Messenger a evo i kako

Facebook će uskoro primorati sve korisnike da šalju poruke preko posebne aplikacije Messenger, tako što će ukloniti chat funkciju iz svoje glavne ... Dalje

Facebook testira novi način upozoravanja korisnika na privatnost objava

Facebook testira novi način upozoravanja korisnika na privatnost objava

Facebook je nedavno počeo da testira novu funkciju čija je svrha da se korisnici upozore da će ono što nameravaju da objave biti javno dostupno. M... Dalje

Facebook prošle godine hakerima isplatio 1,5 miliona dolara za bagove, najplaćeniji ruski i brazilski hakeri

Facebook prošle godine hakerima isplatio 1,5 miliona dolara za bagove, najplaćeniji ruski i brazilski hakeri

Rusi i Brazilci najčešće hakuju Facebook, a pri tom im Facebook plaća za to. Facebook je prošle godine, u okviru svog programa nagrađivanja bago... Dalje

LinkedIn zatražio od korisnika da odmah deinstaliraju dodatak za browser Sell Hack

LinkedIn zatražio od korisnika da odmah deinstaliraju dodatak za browser Sell Hack

LinkedIn je upozorio svoje korisnike koji su preuzeli dodatak za browsere Sell Hack da ga odmah uklone iz browsera i kontaktiraju Sell Hack sa zahtevo... Dalje