Zašto krađa ili gubitak telefona nisu dovoljna lekcija o potrebi zaštite telefona

Mobilni telefoni, 03.04.2013, 12:15 PM

Zašto krađa ili gubitak telefona nisu dovoljna lekcija o potrebi zaštite telefona

Iako bi se s pravom očekivalo da korisnici smart telefona koji su iskusili gubitak ili krađu uređaja, posle toga više brinu o svom telefonu preduzimajući osnovne mere zaštite uređaja, podaci istraživanja koje je sprovela firma NQ Mobile pokazuju da mnogi od njih ne nauče lekciju.

NQ Mobile je sproveo istraživanje o tome kako korisnici smart telefona čuvaju svoje uređaje i vredne podatke koje čuvaju na njima. Istraživanje je pokušalo da ustanovi i šta je konkretno ono što korisnici smatraju da je najvažnije zaštititi, kao i od koga to treba zaštititi.

Rezultati istraživanja pokazuju da korisnici razumeju probleme sa kojima će se suočiti u slučaju da njihov telefon bude izgubljen ili ukraden, ali da to razumevanje nema logično ishodište u odgovarajućem ponašanju koje treba da spreči da se to dogodi.

Samo 52% korisnika koristi šifru ili drugu metodu provere identiteta za pristup uređajima. Zanimljivo je da su mlađi korisnici voljniji da zaštite svoje telefone ovom najosnovnijom merom zaštite (64% ispitanika uzrasta od 18 do 34 godine zaključava telefon, a isto to čini samo 30% ispitanika starijih od 55 godina).

Rezultati istraživanja pokazuju i da je krađa ili gubitak nezaključanog telefona bila snažni inicijator promene u ponašanju korisnika. Četvrtina ispitanika (25%) je odgovorila da su jednom izgubili telefon ili da im je uređaj bio ukraden. Od izgubljenih ili ukradenih telefona, 40% je bilo nezaštićeno. Od korisnika sa takvim iskustvom, 69% njih čiji su ukradeni ili izgubljeni telefoni bili nezaključani je posle kupovine novog telefona, primenilo ovu osnovnu meru zaštite uređaja. Međutim, 31% njih ništa nije naučilo iz tog iskustva, ostavljajući i novi telefon otvorenim za svakog ko bi mogao da ima fizički pristup uređaju.

Korisnici shvataju posledice gubitka smart telefona, pokazalo je istraživanje - 48% priznaje da bi se našlo u velikoj nevolji u slučaju gubitka telefona, dok 44% kaže da ima adekvatne rezervne kopije podataka sa telefona.

Upitani da odgovore na pitanje šta je ono čega se najviše plaše u slučaju gubitka telefona, većina korisnika je odgovorila da je to gubitak kontakata. Na drugom mestu je upad u email nalog i čitanje SMS-ova od strane nekog nepoznatog, na trećem pristup onoga ko je ukrao telefon ili ga pronašao nalozima na društvenim mrežama vlasnika telefona, a na četvrtom mestu strahova je onaj da bi njihove privatne fotografije i video snimci mogli biti javno objavljeni.

Ko je poželjni pronalazač izgubljenog telefona? Uprkos tome što bi to značilo da imaju pristup svim podacima, ispitanici su navodili prijatelje, braću i sestre, roditelje, decu, kolege, pa i nepoznate ljude. Neočekivano, većina ispitanika je uverena da nemaju šta da kriju, pa je 67% njih reklo da nemaju problem sa tim da šef ili direktor ima uvid u sadržaj njihovog smart telefona, dok je 14% njih ipak priznalo da bi im to ugrozilo karijeru.

Ipak, uverenost korisnika da se u njihovim telefonima ne nalaze podaci koji bi bili ugroženi kada bi im neko neovlašćeno pristupio, nema utemeljenje u realnosti. Visoki procenti ispitanika koji u svojim uređajima čuvaju lozinke za online naloge, uključujući i one za online bankovne račune i društvene mreže, lične finansijske podatke, „rizične“ fotografije i video snimke, nepristojne SMS poruke ili emailove, i poverljive poslovne dokumente, pokazuju da korisnici možda ipak nisu svesni vrednosti podataka koje čuvaju u smart telefonima.

Polovina ispitanika je priznala da su ili sami imali probleme zbog nečega što se nalazilo na ukradenim uređajima ili da poznaju nekog ko je imao problem zbog toga. Samo 11% njih je priznalo da su oni sami imali probleme zbog toga. Većina njih je rekla da su se našli u nevolji zbog neprikladnih fotografija ili poruka, dok su drugi iskusili upad u bankovne naloge, propadanje poslovnih dogovora, otkaz na poslu a neki su čak imali probleme i sa policijom.

Šta je ono što vi možete preduzeti da biste zaštitili svoj smart telefon?

  • Zaključavajte telefone, bez obzira koliko vam je teško da ih otključavate svaki put kada vam zatrebaju. To je najmanje što možete uraditi. Uključivanjem automatskog zaključavanja, podešenog tako da se uključi za što kraće vreme, zaštitićete svoj telefon od radoznalaca i lopova.
  • Šerujte oprezno! Društvene mreže su promenile definiciju „prijateljstva“ tako da sada imamo naviku da delimo intimne detalje iz naših života sa potpunim strancima. Ne olakšavajte posao hakerima koji prikupljaju lične podatke korisnika za upad u naloge. Ponašajte se kao u stvarnom životu. I upamtite: ono što ste jednom objavili, nemoguće je povući natrag. Ono što vam se u jednom trenutku činilo zabavnim, u sledećem može biti dugoročni problem.
  • Istražujte! Svi volimo mogućnost instaliranja aplikacija koju pružaju smart telefoni. Ali pre nego što kliknete na „Accept“ proverite da li je aplikacija bezbedna. Ne zanemarujte politiku privatnosti aplikacije i pažljivo pogledajte koju vrstu i koliko podataka od vas zahteva aplikacija koju želite da instalirate. Pogledajte i ocene drugih korisnika.
  • Naoružajte svoj telefon! Ako spadate u one koji ne bi koristili laptop ili desktop računar bez antivirusne zaštite i sa neažuriranim operativnim sistemom i programima, zašto biste imali drugačiji stav prema „džepnim računarima“ kao što su smart telefoni. Isti rizici mogu ugroziti bezbednost vaših telefona tako da oni zahtevaju isti nivo opreznosti kao i kad koristimo personalne računare. Zato, razmislite o instaliranju zaštitnog programa koji će sprečiti curenje vaših podataka i upad nekog zlonamernog u telefon bez vašeg znanja o tome.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Bankarski malver sakriven u antivirusnoj aplikaciji

Bankarski malver sakriven u antivirusnoj aplikaciji

Istraživači kompanije Fox-IT otkrili su novu verziju bankarskog trojanca „Vultur“ za Android koja u odnosu na ranije verzije ima napredn... Dalje

Google uklonio 28 VPN aplikacija sa Google Play koje su Android telefone krišom pretvarale u proksije

Google uklonio 28 VPN aplikacija sa Google Play koje su Android telefone krišom pretvarale u proksije

Istraživači iz kompanije HUMAN pronašli su na Google Play 28 VPN aplikacija koje pretvaraju Android uređaje u rezidencijalne proksije koji se vero... Dalje

WhatsApp će blokirati skrinšotove za slike profila

WhatsApp će blokirati skrinšotove za slike profila

WhatsApp je poslednjih godina uveo niz opcija da bi ojačao bezbednost platforme i korisnika. Tako na WhatsAppu možete da delite privatne fotografije... Dalje

Apple popravio dve nove ranjivosti iOS-a koje se koriste u napadima na iPhone uređaje

Apple popravio dve nove ranjivosti iOS-a koje se koriste u napadima na iPhone uređaje

Apple je ove nedelje objavio hitna bezbednosna ažuriranja kako bi popravio dve ranjivosti nultog dana iOS-a koje su korišćene u napadima na iPhone... Dalje

Signal uveo podršku za korisnička imena u aplikaciji

Signal uveo podršku za korisnička imena u aplikaciji

Signal je uveo podršku za korisnička imena tako da sada svako može dodati opcionalno korisničko ime koje će ih povezati sa drugima bez deljenja ... Dalje