77% korisnika programa za blokiranje reklama oseća grižu savesti zbog toga

Vesti, 27.09.2016, 09:00 AM

77% korisnika programa za blokiranje reklama oseća grižu savesti zbog toga

Korisnici programa koji blokiraju reklame na internetu osećaju grižu savesti zbog toga. Ne, nije šala - kompanija Gladly sprovela je istraživanje čiji su rezultati iznenađujući: 77% ispitanika, korisnika programa koji blokiraju reklame, izjavilo je da oseća krivicu zbog činjenice da koriste takve programe.

To je iznenađenje zbog toga što je opšte prihvaćeno uverenje da većina nas ne shvata da sajtovi žive od prihoda od reklama i da tako obezbeđuju sadržaj koji koristimo. Šta više, smatra se da ljude nije briga da li će neki sajt opstati ili nestati.

Međutim, ispostavilo se da itekako brinemo o svemu tome.

Izveštaj koji je objavila kompanija Gladly baziran je na anonimnim podacima iz programa Goodblock koji blokira reklame a koji proizvodi Gladly, i na interno sprovedenoj anketi u kojoj je učestvovalo 243 slučajno izabranih korisnika.

Neki od zaključaka iz ovog izveštaja su:

  • 77% korisnika Goodblocka isključuje blokator oglasa za najmanje jedan web sajt;

  • Većina korisnika ovih programa izuzima nekoliko odabranih sajtova od blokiranja: 59% njih stavlja na belu listu jedan do četiri sajta;

  • Polovina ispitanika koristi ove programe za odbranu od reklama na sajtovima koji zaista dosađuju reklamama, a ne da bi se otarasili reklama u potpunosti.

Razlozi zbog kojih korisnici preuzimaju blokatore reklama su sledeći:

  • 51% korisnika je reklo da su razlog sajtovi koji imaju veoma dosadne reklame;

  • 21,8% ispitanika želi da ubrza svoje surfovanje internetom;

  • 16% ispitanika kaže da mrzi reklame i da ne želi da ih vidi;

  • 8,2% kaže da su im prijatelji rekli za to;

  • 2,9% kao razlog navodi zabrinutost za privatnost.

Da li ste primetili da nešto nedostaje listi razloga za preuzimanje ovakvih programa, nešto veoma važno i veoma opasno? Anketa nije uključila pitanje o zaštiti od malvertajzinga tako da je ostalo nepoznato koliki bi procenat korisnika naveo zaštitu od malicioznih reklama kao svoj razlog za koršćenje programa za blokiranje reklama.

Taj razlog bi trebalo da bude primaran s obzirom na sve češće inicidente sa malicioznim reklamama na popularnim i inače pouzdanim web sajtovima. Jedan od takvih slučajeva je i slučaj sa malicioznim reklamama na sajtu američkog magazina Forbes na kome se se one pojavile odmah pošto je na sajtu objavljena molba posetiocima da isključe programe koji blokiraju reklame da bi sajt zaštitio svoje prihode od "besplatnog sadržaja".

Iako se istraživači nisu bavili bezbednosnim aspektom korišćenja blokatora reklama, učesnici istraživanja su primoravanje da isključe ove programe da bi videli sadržaj, kao što je to uradio Forbes, ocenili kao frustrirajuće, a čak trećina ispitanika rekla je da verovatno ne bi posećivala web sajt koji ih primorava na to u zamenu za besplatan sadržaj.

To je dobro jer bez obzira na "grižu savesti" koju osećaju korisnici programa koji blokiraju reklame, njihovo isključivanje može biti mnogo opasnije od neprijatnosti koju izaziva nametnuti osećaj da je opstanak sajta doveden u pitanje zbog onemogućavanja prihodovanja od reklama.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Korisnici iPhonea mete napada upitima za resetovanje lozinke

Korisnici iPhonea mete napada upitima za resetovanje lozinke

Sofisticirana phishing kampanja koja cilja korisnike iPhonea poslednjih meseci ukazala je na slabost u Appleovom mehanizmu za resetovanje lozinke. Pre... Dalje

Mobi Banka upozorava na pokušaje prevare na društvenim mrežama

Mobi Banka upozorava na pokušaje prevare na društvenim mrežama

Mobi Banka je upozorila korisnike da su se na društvenim mrežama pojavili lažni profili koji koriste ime i logo Mobi Banke i pozivaju korisnike da,... Dalje

Googleova AI pretraga preporučuje korisnicima opasne sajtove i prevare

Googleova AI pretraga preporučuje korisnicima opasne sajtove i prevare

Ranije ovog meseca, Google je počeo da uvodi novu funkciju pod nazivom Google Search Generative Experience (SGE) u rezultate pretrage, koja pruža br... Dalje

Lažne ponude popularnog leka Ozempic preplavile internet, stručnjaci upozoravaju na fišing prevare

Lažne ponude popularnog leka Ozempic preplavile internet, stručnjaci upozoravaju na fišing prevare

Stručnjaci kompanije Kaspersky upozorili su na alarmantan trend pojave fišing stranica koje se predstavljaju kao sajtovi legitimnih prodavaca koji n... Dalje

Uvedene sankcije protiv tri berze kriptovaluta zbog pomoći Rusiji

Uvedene sankcije protiv tri berze kriptovaluta zbog pomoći Rusiji

Kancelarija za kontrolu strane imovine američkog Ministarstva finansija (OFAC) sankcionisala je tri berze kriptovaluta zbog nuđenja usluga koje se k... Dalje