Američka carina prikuplja informacije o profilima na društvenim mrežama stranaca koji ulaze u SAD

Vesti, 28.12.2016, 10:30 AM

Američka carina prikuplja informacije o profilima na društvenim mrežama stranaca koji ulaze u SAD

Počev od prošle nedelje, od stranih državljana koji ulaze u SAD bez vize traži se da daju informacije o svojim profilima na društvenim mrežama, Facebooku, Twitteru, Google +, Instagramu, LinkedInu i YouTubeu.

Ovi podaci biće prikupljani preko online formulara (ESTA - Electronic System for Travel Authorization) i na papiru (CBP Form I-94W [Nonimmigrant Visa Waiver Arrival/Departure]) koji putnici treba da popune pre nego što uđu u SAD.

To polje je označeno kao opciono pa službenici američke carinske i pogranične službe neće moći da nateraju nikog da pruži ove informacije i spreče putnike da uđu u SAD ako ne žele da popune ovo polje u oba formulara.

Oni koji ulaze u SAD sa vizom ne treba da popunjavaju ove polja u formularima jer oni prolaze kroz provere pre nego što im se odobri ulazak u zemlju.

Američko Ministarstvo državne bezbednosti predložilo je ovu izmenu procedure u junu ove godine. Predlog je naišao na brojne kritike internet kompanija i organizacija koje se bave ljudskim pravima, koje su tvrdile da ovakav zahtev može da ugrozi pravo korisnika interneta na privatnost.

Američke vlasti su na kritike odgovorile tvrdnjom da je ova mera neophodna da bi se otkrili teroristi i ljudi koji su povezani sa terorističkim grupama.

Uprkos kritikama, američka vlada je 19. decembra odobrila novu proceduru, a ona je počela da se primenjuje dan kasnije.

Postoji strah da bi i druge zemlje mogle da primenjuju sličnu proceduru, i da ona bude obavezna za sve strance, čime bi ljudi bili stavljeni u poziciju da biraju između svog privatnog života i prava da putuju u inostranstvo.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje

Apple ažurira sistem upozorenja o špijunskom softveru

Apple ažurira sistem upozorenja o špijunskom softveru

Apple je revidirao svoju dokumentaciju u vezi sa sistemom upozoravanja za pretnje od komercijalnog špijunskog softvera, precizirajući da kompanija ... Dalje

Poznati YouTube kanali se ponovo koriste za širenje opasnih malvera

Poznati YouTube kanali se ponovo koriste za širenje opasnih malvera

Hakeri sve više koriste YouTube za distribuciju malvera za krađu informacija (infostealer) prisvajanjem legitimnih kanala, ali i korišćenjem sops... Dalje

Iako Apple godinama tvrdi drugačije, zaštite privatnosti na njegovim uređajima su upitne

Iako Apple godinama tvrdi drugačije, zaštite privatnosti na njegovim uređajima su upitne

Grupa istraživača sa katedre za računarske nauke Univerziteta Aalto u Finskoj objavila je rezultate studije prema kojima je „praktično je ne... Dalje