Apple-ovi korisnici omiljene mete fišera

Vesti, 03.10.2013, 10:33 AM

Apple-ovi korisnici omiljene mete fišera

Prema procenama kompanije za analizu tržišta Interbrand, Apple je najvredniji brend na svetu koji je prekinuo 13 godina dugu vladavinu kompanije Coca-Cola koja se nalazila na prvom mestu liste najboljih svetskih brendova. Izgleda da se sa takvim poretkom na listi slažu i kriminalci na internetu kojima je Apple omiljena tema fišing kampanja.

Do pre nekoliko meseci broj otkrivenih fišing web sajtova koji su koristili Apple-ov brend kretao se oko nekoliko stotina na mesečnom nivou. Od maja ove godine, situacija se dramatično promenila, pa se od tada svakog meseca otkrije nekoliko hiljada fišing sajtova koji koriste Apple-ovu popularnost.

Stručnjaci kompanije Trend Micro analizirali su neke od ovih kampanja napada.

U nekim slučajevima Apple se samo koristi kao mamac kao recimo u slučaju kada je navodno potrebno verifikovati Apple-ove proizvode ili servise email adresom, pri čemu se korisničko ime i lozinka predaju u ruke fišerima.

I Apple ID koji se koristi za kontrolu podataka sačuvanih na iCloud nalogu, kupovinu muzike i aplikacija i upravljanje iOS ili Mac uređajima je često predmet krađe.

Broj fišing sajtova koji koriste Apple-ov brend kao mamac raste u vreme kada ima najviše glasina koje su u vezi proizvoda kompanije. Tako je najveći broj ovakvih fišing sajtova otkriven u maju, kada je bilo i najviše glasina o iOS7.

Glasine su pratile i iPhone 5c, a fišeri nisu propustili ni tu priliku.

Kako se čini, sajber kriminalci pažljivo prate interesovanje korisnika, potencijalnih žrtvi, i obim napada povećavaju po potrebi.

To samo dokazuje da su korisnici Apple-vih proizvoda kontinuirano meta napada sajber kriminalaca i da su daleko od toga da budu bezbedni.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje