DDoS napadi, oružje nelojalne konkurencije i sredstvo za ucenu

Vesti, 31.05.2012, 11:59 AM

DDoS napadi, oružje nelojalne konkurencije i sredstvo za ucenu

DDoS napadi nisu samo omiljeno oružje haktivizma, već i sredstvo koje se u zavisnosti od poslovne etike može koristiti u trci sa konkurentskim kompanijama.

Takvo “poslovanje” nije novost, a kompanije koje su žrtve DDoS napada organizovanih sa ovim motivom ovakvi napadi koštaju veoma mnogo.

“Većina napada za koje znamo posledica je delovanja nelojalne konkurencije,” kaže Nil Rojter, direktor Corero Network Security. Drugim rečima, ako želi da otera vaše kupce, konkurentskoj kompaniji je u interesu da vaš sajt bude nedostupan kupcima.

Rojter kaže da je istraživanje koje je sprovela kompanija na čijem je čelu pokazalo da više od polovine američkih kompanija koje su se našle na udaru DDoS napada veruje da su napade organizovale rivalske kompanije.

Kompanije su svesne koliko ih DDoS napadi mogu koštati, a to znaju i kriminalci. Ukoliko poslovanje jedne kompanije zavisi od veb sajta koji mora biti dostupan 24 časa dnevno, sedam dana nedeljno, jasno je zbog čega su kada su ucenjene kompanije spremne da plate traženi iznos kako bi izbegle ovakve napade.

Naime, “DDoS ucene” nisu retkost, a Rojter kaže da postoji mnogo slučajeva o kojima policija nije obaveštena. Zbog toga, niko ne može da proceni koliko su takve pretnje učestale.

Rojter navodi primer kladioničarskih sajtova. Oni su vrlo često na meti DDoS ucenjivača. I vrlo često su spremni da plate otkup. Ukoliko dobijete pretnju, emailom ili telefonom da će vaš sajt biti napadnut na primer pre utakmice Svetskog prvenstva, vi ćete kako bi sprečili štetu koja može biti milionska platiti traženi iznos od nekoliko hiljada ili desetina hiljada dolara ili u nekoj drugoj valuti.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje