Do Not Track više neće biti podrazumevana opcija u budućim verzijama IE i Spartanu

Vesti, 06.04.2015, 20:24 PM

Do Not Track više neće biti podrazumevana opcija u budućim verzijama IE i Spartanu

Microsoft je objavio da će isključiti Do Not Track funkciju u budućim verzijama Internet Explorera, kao i u novom browseru čiji je trenutni naziv Project Spartan. Za one koji ne znaju, Do Not Track je prisutan u mnogim velikim browserima i služi da kaže web sajtovima i oglašivačima da korisnik ne zeli da bude praćen za potrebe ciljanog oglašavanja.

Ovu opciju imaju browseri kompanija Apple, Microsoft, Opera, Mozilla i Google. To je u suštini samo zahtev koji browser šalje, a ne funkcija koja blokira praćenje, tako da od oglašivača zavisi da li će prihvatiti Do Not Track zahtev korisnika.

Microsoft je uključio Do Not Track po defaultu kada je pokrenuo Internet Explorer 10. Pre nego što je Microsoft odlučio da uradi ovo, oglašivači su se saglasili da prihvataju ovakve zahteve kada Do Not Track nije podrazumevana postavka.

Oglašivači su tvrdili da bi korisnici trebalo da budu ti koji odlučuju da li žele da budu praćeni zarad ciljanog oglašavanja, i da browser ne bi trebalo da odlučuje umesto njih podrazumevanim podešavanjem.

Microsoft će se sada pridružiti Chromeu i Firefoxu, koji nude Do Not Track funkciju, ali je ona kod njih isključena u podrazumevanim postavkama. Korisnici mogu da odluče u svakom trenutku da uključe ovu opciju i kažu ne praćenju.

Brendon Linč koji je zadužen za privatnost u kompaniji kaže da je razlog za ovu promenu samo usaglašavanje sa najnovijim nacrtom zvaničnog W3C (World Wide Web Consortium) standarda za Do Not Track, koji navodi da Do Not Track signal mora da odražava korisnikovu sklonost, a ne izbor proizvođača, institucije, sajta ili mehanizma koji je izvan korisnikove kontrole. To se odnosi kako na opšte preferrencije tako i na izuzetke.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje