Epic Turla: Razotkrivanje misterije velike sajber-špijunske operacije

Vesti, 08.08.2014, 12:36 PM

Epic Turla: Razotkrivanje misterije velike sajber-špijunske operacije

Ruski proizvođač antivirusa kompanija Kaspersky Lab više od deset meseci istraživala je masovnu sajber-špijunsku operaciju koju su njeni stručnjaci nazvali “Epic Turla”. Nekoliko stotina računara u više od 45 država zaraženo je tokom ove operacije, a među žrtavama su se našle državne institucije, ambasade, obaveštajne agencije, vojske, obrazovne i istraživačke ustanove i farmaceutske kompanije.

Napači su koristili najmanje dva 0-day exploita, CVE-2013-5065 i CVE-2013-3346, za ranjivosti u Windows XP i Windows 2003 i Adobe Readeru.

Pored ovih, napadači su koristili i exploite za stare već ispravljene propuste u softveru, tehnike društvenog inženjeringa i watering hole taktiku u napadima.

U Kaspersky Labu su identifikovali nekoliko različitih vektora napada:

  • Spear fišing emailove sa Adobe PDF exploitima (CVE-201-3346 i CVE-2013-5065);

  • Društveni inženjering koji za cilj ima da se natera korisnika da pokrene instalere malvera sa .SCR ili RAR ekstenzijom;

  • Watering hole napade u kojima se koriste Java expoliti (CVE-2012-1723), Flash exploiti ili Internet Explorer 6,7,8 exploiti;

  • Watering hole napadi koji se oslanjaju na društveni inženjering sa ciljem da se korisnik prevari tako da pokrene lažni Flash Player iza koga se krije malver.

*Watering hole napadi podrazumevaju da se u napadima koriste web sajtovi koji se predmet ingteresovanja žrtve i koji su kompromitovani od strane napadača tako da se na njima nalazi malver.

Kada napadači dođu u posed neophodnih kredencijala, a da žrtva to ne primeti, oni primenjuju rootkit i druge izuzetno postojane mehanizme.

Glavni backdoor koji su koristili napadači poznat je pod nazivima “WorldCupSec”, “TadjMakhal”, “Wipbot” i “Tavdig”.

"Kada je G-Data u februaru objavila (izveštaj) o Turla/Uroburos (malveru), nekoliko pitanja je ostalo bez odgovora”, kažu iz kompanije Kaspersky Lab. Velika nepoznanica bio je vektor infekcije za malver Turla (Uroburos, Snake). Naša analiza ukazuje da su žrtve inficirane sofisticiranim multifaznim napadom, koji počinju sa Epic Turla. Vremenom kako su napadači stekli samopozdanje, napad je unapređen sofisticiranijim backdoorovima, kao što je Carbon/Cobra sistem. Ponekad su oba backdoora korišćena u tandemu, tako da “spašavaju” jedan drugog ako se izgubi komunukacija sa jednim od njih.”

Ovi napadi su još uvek u toku, kažu u Kaspersky Labu.

Više tehničkih detalja o operaciji Epic Turla možete naći na blogu kompanije Kaspersky Laba, Secure List.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje