Evropska automobilska industrija na udaru malvera Carbon Grabber

Vesti, 26.08.2014, 09:07 AM

Evropska automobilska industrija na udaru malvera Carbon Grabber

Stručnjaci kompanije Symantec otkrili su spam kampanju čija su meta firme iz automobilske industrije, koja uključuje ne samo proizvođače automobila i delova, već i prodavce i servise za popravke i održavanje, ali i firme koje se bave različitim delatnostima koji su u vezi automobilske industrije. Iz Symanteca kažu da spam kampanja koju su otkrili cilja na male i srednje evropske firme iz automobilske industrije i da se u kampanji koristi malver Infostealer.Retgate, koji je poznat i pod nazivom Carbon Grabber.

Kampanja Carbon Grabber otkrivena je 3. avgusta a žrtve su uglavnom firme koje se bave rentiranjem autombila, osiguranjem, transportom, kao i firme koje proizvode delove za transportna i poljoprivredna vozila. Najveći broj infekcija je otkriven u Nemačkoj (38%), a zatim u Holandiji (31%) i Italiji (24%).

Potencijalnim žrtvama sajber kriminalci šalju email koji potpisuje nepostojeća nemačka kompanija Technik Automobile GMBH kojoj su navodno hitno potrebni polovni automobili, a spisak potrebnih vozila nalazi se u prilogu. Fajl u prilogu nazvan TechnikAutomobileGMBH.pdf.zip je maliciozan i kada se pokrene instalira se malver Carbon Grabber.

Maliciozni fajl zatim dešifruje još jedan izvršni fajl koji je sadržan u njemu i ubacuje kod u Microsoft Outlook i procese najpopularnijih browsera Internet Explorer, Google Chrome i Mozilla Firefox. Malver krade informacije iz browsera pre nego što one budu šifrovane i poslate. Ukradene informacije mogu sadržati korisnička imena i lozinke za Outlook i servise kao što su online servisi banaka ili interne web aplikacije. Ukradene informacije šalju se komandnom serveru malvera.

Zanimljivo je da se maliciozni emailovi uglavnom šalju korisničkim servisima firmi, verovatno zbog toga što je korisničkim servisima često odobren veliki pristup unutar kompanije s obzirom da su dužni da svakodnevno obavljaju mnoštvo administrativnih i finansijskih poslova.

Carbon Grabber je crimeware koji se prvi put pojavio na forumima koji okupljaju sajber kriminalce početkom ove godine. On se novim kupcima prodaje po ceni od 150 do 800 evra, a starim kupcima po nešto nižim cenama - od 50 do 300 dolara. Malver se čak reklamira i na YouTubeu, demo video snimkom koji traje 17 minuta i u kome su prikazane sve mogućnosti crimewarea.

Motivi napadača nisu poznati, ali u Symantecu kažu da bi oni mogli biti finansijske prirode, s obzirom da malver omogućava kriminalcima da šalju emailove sa kompromitovanih Outlook naloga i da nadgledaju unos korisničkih imena i lozinki u browsere.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje