Facebook oglasi će vas pratiti čak i ako niste korisnik društvene mreže

Vesti, 31.05.2016, 07:00 AM

Facebook oglasi će vas pratiti čak i ako niste korisnik društvene mreže

Sve do sada Facebook je ciljane oglase prikazivao samo svojim korisnicima. Međutim, prošle nedelje, kompanija je objavila da će proširiti svoju oglasnu platformu Audience Network, i time omogućiti izdavačima i programerima da dođu do većeg broja ljudi preko Facebook oglasa.

Da bi svojim korisnicima, ali i onima koji ne koriste društvenu mrežu Facebook mogao da prikazuje oglase na osnovu njihovih interesovanja, Facebook će koristiti kolačiće i druge alate kako bi preko drugih web sajtova koji nude Facebook pluginove, kao što je dugme Like, pratio ponašanje i onih korisnika koji nemaju nalog na društvenoj mreži.

Iz kompanije su objasnili da su njihovi pluginovi do sada slali osnovne informacije o ponašanju korisnika i da Facebook nije koristio informacije o onima koji nisu članovi društvene mreže. Sada će Facebook koristiti i informacije o ovim korisnicima kako bi im se prikazivale reklame na osnovu njihovih interesovanja.

Ta vrsta praćenja i ciljanog oglašavanja je na internetu uobičajena i već je primenjuju mnoge oglasne mreže i kompanije. Ali u Facebooku smatraju da oni to mogu raditi bolje od drugih oglasnih kompanija, zahvaljujući činjenici da poseduju ogromnu količinu informacija o svojim korisnicima. Te informacije mogu pomoći da se lakše primete obrasci u ponašanju ljudi i izvedu zaključci o tome šta je ono što interesuje one koji nisu korisnici Facebooka, i to samo na osnovu osnovnih informacija koje Facebook prikupi o njima.

Sve ovo znači da će Facebook postati konkurentniji kada je reč o online oglašavanju, ali i da će kompanija ostvarivati još veći prihod od oglasa, od kojih je samo prošle godine zaradila 17 milijardi dolara.

Iz kompanije kažu da su ove promene rezultat povratnih informacija koje je Facebook dobio od korisnika i stručnjaka za privatnost iz cele Evrope i da su promene u skladu sa zakonima EU.

Nažalost, reklame ne možete izbeći, ali možete odlučiti da ne želite više da vam se prikazuju reklame koje su odabrane na osnovu vaših aktivnosti, lajkova i interesovanja na Facebooku i izvan njega.

Ako ne želite da vas Facebook prati i prikuplja podatke koji su mu neophodni da bi vam prikazivao relevatne oglase, postoji način da to zaustavite: posetite stranicu sa podešavanjima za Facebook ili kliknite na AdChoices ikonu pored Audience Network oglasa.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje