Firefox 7: novi browser, stari trikovi

Vesti, 29.09.2011, 10:27 AM

Firefox 7: novi browser, stari trikovi

Mozilla je u utorak objavila Firefox 7, novu verziju svog browser-a za desktop računare, koja uključuje ispravke za 11 ranjivosti koje je imala prethodna verzija. Firefox 7 je treća verzija browser-a počev od marta kada je Mozilla najavila da će ubuduće nove verzije biti objavljivane na svakih šest nedelja.

Najznačajnija promena koju donosi Firefox 7 je smanjeno korišćenje memorije. Mozilla je bila prinuđena da poradi na načinu na koji njen browser koristi memoriju računara, jer je browser bio često kritikovan upravo zbog prevelike memorijske zahtevnosti. Sada iz kompanije kažu da će korisnici primetiti značajno poboljšanje u ovom smislu - brže je otvaranje novih tabova i korišćenje opcija u okviru menija i funkcija na veb sajtovima kao što su “share” ili “like” dugme. Poboljšanje će naročito biti vidljivo korisnicima Windows-a koji praktikuju da drže browser dugo otvorenim, sa velikim brojem otvorenih tabova i onima koji istovremeno koriste memorijski veoma zahtevne programe.

Korišćenje memorije računara od strane browser-a smanjeno je za 20-30% u odnosu na Firefox 4, kažu u Mozilla-i.

Međutim, korisnici Firefox-a jedini koji očekuju dobrobit od nove verzije browser-a. Ima i onih koji pokušavaju da iskoriste povećano interesovanje korisnika za preuzimanje nove verzije browser-a koji je drugi najkorišćeniji browser u svetu, kako bi na tome zaradili.

Analitičar kompanije Sophos, Grejem Kluli, već je otkrio jedan takav primer onda kada je rešio da pomoću Google pretrage potražio Firefox 7. Među prvih nekoliko rezultata pretrage našla se i stranica hostovana na adresi firefox7.org.

Sadržaj stranice je iskopiran sa zvanične stranice Firefox-a, a link za download vodi korisnika ka stranici Blogspot-a na kojoj se nalazi nekoliko linkova ka softveru. Klik na bilo koji od ponuđenih linkova vodi vas na još jednu stranicu gde se nalazi link ka legitimnom softveru koji se hostuje na zvaničnom Firefox-om sajtu.

Vlasnik sajta je izvesni Xiaojuan Zhang iz Kine, kaže Kluli. Zang međutim ne pokušava distribuciju nekog malware-a na ovaj način, pa Kluli pretpostavlja da je ideja vlasnika sajta da zaradi nešto novca na povećanom interesovanju za novi browser i to pomoću Google Adwords koji se nalaze na nekim od stranica. Dodatno, postoji opasnost da u nekom trenutku linkovi koji sada nisu maliciozni počnu da odvode korisnike ka malware-u.

Zbog svega ovoga savet stručnjaka glasi: legitimni softver uvek preuzimajte sa zvaničnog sajta proizvođača i to direktnim ukucavanjem adrese sajta u adresnom baru browser-a.

Firefox 7 možete preuzeti samo sa zvaničnog sajta Mozilla (http://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/), ukoliko nemate instaliran browser ili koristite verzije pre Firefox 4. Korisnicima Firefox 4, 5 i 6 biće ponuđeno da ažuriraju svoju verziju browser-a putem Firefox-ovog mehanizma za ažuriranje.

Objavljivanje sledeće verzije Firefox-a zakazano je za 8. novembar.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje