Funkcija automatskog popunjavanja sigurnosnog koda izlaže korisnike macOS i iOS riziku od bankarskih prevara
Vesti, 01.11.2018, 10:00 AM
Stručnjak za bezbednost Andreas Gutman u julu je upozorio da bi funkcija Security Code AutoFill (automatsko popunjavanje sigurnosnog koda) koja je dodata u iOS 12 mogla omogućiti sajber kriminalcima da pokreću takozvane “čovek u sredini” napade, kako bi prevarili korisnike i ukrali novac sa njihovih računa.
Iako je Apple popravio ovu funkciju koja automatski prikazuje jednokratne lozinke koje se dobijaju putem SMS-a kao predlog za automatsko popunjavanje, mehanizam koji omogućava napadačima da iskoriste funkciju na zlonameran način još uvek postoji.
Pored toga što je ispravio ovaj propust, Apple je i redizajnirao automatsko popunjavanje sigurnosnog koda kako bi se skenirao iznos novca u transkaciji koju treba potvrditi, a kada ga pronađe, prikazuje se jednokratni kod za automatsko popunjavanje koji će korisnicima omogućiti da se uvere da vrednost transakcije nije izmenjena od strane drugog lica.
"Security Code AutoFill ne prikazuje sve informacije potrebne korisnicima da donesu odluku o tome da li da pošalju sigurnosni kod. Ipak, na korisniku je da donese pravu odluku. Na primer, važno je znati koji je servis poslao sigurnosni kod i iz kog razloga. "
To znači da napadači mogu da izmene druge vrednosti uključene u dolazni SMS kao što je destinacija bankarske transakcije koju korisnik mora proveriti, što povećava rizik od prevare.
Gutman opisuje četiri vektora napada koji se mogu koristiti za kompromitovanje transakcija potvrđenih korišćenjem jednokratnih kodova poslatih putem SMS-a - “čovek u pretraživaču”, kompromitovani JavaScript izvorni kod, fišing i “čovek u sredini”.
"Svaki napad je opisan kao napad na drugu vrstu online servisa: online bankarstvo, plaćanje kreditnim karticama, online nalog i aplikacija registrovana na broj telefona", kaže Gutman.
Svi ovi napadi korste podrazumevano ponašanje funkcije automatskog popunjavanja sigurnosnog koda, a ne neke druge bagove.
Iako Appleova ispravka ranije prijavljenog problema u ovoj funkciji zaista pomaže, korisnici iOS 12 i MacOS Mojave su i dalje podložni različitim vrstama napada koji ih izlažu riziku od bankarskih prevara.
Nažalost, korisnici nisu u mogućnosti da reše ovaj problem na bilo koji način osim što će odustati od funkcije automatskog popunjavanja sigurnosnog koda i vratiti se na ručno unošenje jednokratnih lozinki koje primaju putem SMS-a.
Izdvojeno
Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima
Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje
Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke
Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje
Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika
Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Pratite nas
Nagrade