Gmail korisnici meta nove fišing spam kampanje

Vesti, 11.04.2012, 10:02 AM

Gmail korisnici meta nove fišing spam kampanje

Sa stanovišta korisnika, integracija različitih Google-ovih servisa je veoma praktična. Primera radi, korisničko ime i lozinka za prijavljivanje na Gmail nalog dovoljni su za pristup različitim Google servisima koje koristite: Google+, Adwords, Google Checkout, Google Docs, YouTube itd. Međutim, moglo bi se reći i da je integracija Google-ovih servisa “phisher-friendly”, s obzirom na efekte koje ima kompromitovanje jednog Google naloga. Zamislite štetu koja bi nastala ukoliko bi lozinka vašeg Gmail naloga pala u pogrešne ruke.

Proizvođač antivirusa kompanija Sophos upozorila je korisnike na spam kampanju čija su meta korisnici Gmail naloga.

U emailu koji potpisuje Google-ov tim zahteva se potvrda “recovery” email adrese koju ste prilikom registracije naloga naveli kao rezervnu adresu za povratak Gmail naloga u slučaju njegovog kompromitovanja ili nemogućnosti pristupanja iz bilo kog razloga. U emailu se navodi da je rezervna email adresa povezana sa Google nalogom promenjena i da ukoliko niste menjali ovu adresu treba da sledite uputstvo koje se nalazi na stranici do koje vodi link u emailu.

Fišeri računaju na paniku korisnika zbog toga što se na kraju emaila korisnik upozorava da izostanak akcije može dovesti do trajnog gubitka Gmail naloga.

Klik na link naravno ne vodi ka stranici za podešavanja Google naloga već ka kompromitovanom veb sajtu koji hostuje fišing stranicu dizajniranu tako da omogući krađu lozinke korisnika.

Korisnicima se savetuje da nikada ne klikću na linkove u emailovima - umesto toga, ukucajte tačnu adresu sajta u adresni bar brauzera ili koristite link koji ste sami obeležili (bookmarks).


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Facebook oglasi će vas pratiti čak i ako niste korisnik društvene mreže

Facebook oglasi će vas pratiti čak i ako niste korisnik društvene mreže

Sve do sada Facebook je ciljane oglase prikazivao samo svojim korisnicima. Međutim, prošle nedelje, kompanija je objavila da će proširiti svoju og... Dalje

Zašto žrtve ransomwarea ne treba da plaćaju otkup: Bolnica platila otkup i ostala bez fajlova

Zašto žrtve ransomwarea ne treba da plaćaju otkup: Bolnica platila otkup i ostala bez fajlova

Stručnjaci za bezbednost saglasni su kada je reč o tome da li žrtve ransomwarea treba da pristanu na ucenu i plate kriminalcima za dešifrovanje fa... Dalje

Uprkos rekordnom broju infekcija, korisnici još uvek ne znaju šta je ransomware

Uprkos rekordnom broju infekcija, korisnici još uvek ne znaju šta je ransomware

Iako je ransomware trenutno jedna od najraširenijih i najagresivnijih pretnji, istraživanje kompanije Kaspersky Lab (pdf) u kome je učestvovalo 500... Dalje

Microsoft zabranjuje jednostavne i često korišćene lozinke

Microsoft zabranjuje jednostavne i često korišćene lozinke

Prošle nedelje na sajtu “The Real Deal” pojavio se oglas da se prodaje baza podataka sa 167 miliona email adresa i lozinki korisnika Link... Dalje

Korisnici koji nisu ažurirali Flash Player u opasnosti, nedavno ispravljeni propust se koristi u napadima

Korisnici koji nisu ažurirali Flash Player u opasnosti, nedavno ispravljeni propust se koristi u napadima

Posle samo dve nedelje exploit za nedavno ispravljeni propust u Flash Playeru dodat je popularnim hakerskim alatima koji se koriste za infekciju raču... Dalje