Google objavio ekstenziju za blokiranje nepoželjnih sajtova

Vesti, 15.02.2011, 09:19 AM

Google objavio ekstenziju za blokiranje nepoželjnih sajtova

Kao odgovor na sve češće primedbe koje dolaze na račun njegovog pretraživača, a odnose se na zagađenje rezultata pretrage i povećanje sadržaja lošeg kvaliteta, Google je u ponedeljak objavio ekstenziju nazvanu Personal Blocklist koja omogućava korisnicima browser-a Google Chorme da filtriraju nepoželjne veb sajtove iz rezultata pretrage.

Personal Blocklist ne samo da uklanja nepoželjne sajtove iz korisnikovih rezultata pretrage, već prijavljuje Google-u da je korisnik blokirao sajt, što može uticati na kasnije rangiranje sajta u Google-ovim rezultatima pretrage, kaže se u tekstu objavljenom na kompanijskom blogu.

Kada blokirate sajt ovom ekstenzijom, više nećete videti rezultate sa tog domena u svojim rezultatima Google pretrage. Uvek možete opozvati blokadu sajta klikom na link koji se nalazi ispod rezultata pretrage.

Takođe, možete urediti svoju listu blokiranih sajtova klikom na ikonu ekstenzije u gornjem desnom uglu prozora browsera.

Reč je o test verziji ekstenzije koja je dostupna u verzijama na engleskom, francuskom, nemačkom, italijanskom, portugalskom, ruskom, španskom i turskom jeziku.

Ovaj potez je odgovor kompanije Google na seriju negativnih tekstova istaknutih blogera koji su kritikovali kvalitet rezultata pretrage na Google-u, nakon čega je Google izmenio algoritam relevantnosti kako bi sankcionisao sadržaj lošeg kvaliteta i najavio da će razmotriti dodatne mere kako bi se izborio sa spamom na internetu.

Pojava novog pretraživača, Blekko, koji korisnicima nudi pretragu sa manje neželjenih rezultata takođe je uticala na odluku kompanije Google da preduzme mere kako bi učvrstio poziciju vodećeg pretraživača. Objavljivanjem ekstenzije Personal Blocklist, Google pokušava da pokaže kako je za kompaniju kvalitet pretrage iznad kvantiteta.

Ekstenziju Personal Blocklist za Google Chrome možete preuzeti na stranici Chrome Web Store.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje