Google radi na ''end-to-end'' enkripciji za Gmail

Vesti, 23.04.2014, 09:17 AM

Google radi na ''end-to-end'' enkripciji za Gmail

Stalni problemi sa kompromitovanim lozinkama, kao i otkrića Edvarda Snoudena o masovnom špijuniranju internet korisnika, primorali su velike internet gigante kao što su Google i Yahoo da razmišljaju o privatnosti i bezbednosti korisnika njihovih servisa. Kompanije su kao odgovor na probleme sa privatnošću i bezbednošću omogućile HTTPS po defaultu i onemogućile da se ova opcija isključi.

Prošle nedelje smo doznali, zahvaljujući priznanju koje je stiglo iz kompanije, da Google čita naše emailove uz pomoć svojih automatizovanih sistema kako bi korisnicima bile prikazivane relevantnije reklame. To znači da Google, iako šifruje sve podatke korisnika, ima ključ da ih dešifruje kada god to poželi.

Enkripcija podataka je postala obavezna za moderni internet. Ipak, web servisi bi trebalo da naprave i korak dalje i da razmotre mogućnost šifrovanja i dešifrovanja podataka korisnika lokalno, tako da niko ne može doći do njih. Takozvana end-to-end enkripcija znači da sadržaj poruka korisnika može biti poznat korisniku ali ne i Googleu.

Prema glasinama koje prenose brojni sajtovi, citirajući neimenovane izvore iz kompanije koji su upoznati sa planovima o Gmail servisu, Google planira da napravi još jedan korak u cilju zaštite privatnosti korisnika. Kompanija trenutno navodno radi na implementaciji kompleksnih enkripcijskih alata kao što je PGP (Pretty Goog Privacy).

PGP je strandard za šifrovanje i dešifrovanje komunikacijskih podataka koji postoji više od 20 godina i koji se koristi za enkripciju emailova.

Izvori iz Googlea kažu da je PGP najbolji način zaštite komunikacija korisnika sa stanovišta bezbednosti, kao i da je kompatibilan sa Gmailom, ali i da je njegova implementacija za krajnje korisnike zadatak koji zahteva značajne napore.

Prema rečima jednog od zaposlenih u kompaniji, Google trenutno istražuje načine kako da unapredi upotrebljivost PGP u Gmailu. Ako uspe pokušaj implementacije PGP u Gmail, to znači da Google, na primer, ne bi mogao da dešifruje emailove korisnika na zahtev vlasti.

Negativna strana toga je da Google ne bi mogao da skenira šifrovane emailove da bi prikazao relevatne reklame. Naravno, to je problem za Google, a mnogo manje za korisnike, iako bi PGP enkripcija onemogućila Google i da skenira emailove za potrebe spam filtera, kao i za potrebe pretrage.

S obzirom da Google ne bi mogao da zaradi od tako šifrovanih emailova, možda takva enkripcija neće biti ponuđena kao besplatna usluga. Biće interesantno videti šta će na kraju Google ponuditi korisnicima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje