Google upozorio korisnike da ne uvoze kontakte na Facebook

Vesti, 11.11.2010, 03:46 AM

Google upozorio korisnike da ne uvoze kontakte na Facebook

Google je upozorio korisnike Gmail-a da ne bi trebalo da uvoze kontakte na Facebook, ocenjujući ovakav nepromišljen potez kao “zamku”.

Ovo je poslednja u nizu kvalifikacija koje dve kompanije razmenjuju poslednjih dana u javnoj raspravi koja za sada više podseća na prepucavanje nego na rat dva internet giganta. Ipak, rovovi su iskopani, a obe strane čvrsto brane svoje pozicije.

Sve je započelo krajem prošle nedelje kada je kompanija Google promenila uslove korišćenja svog servisa, promenom uslova za pristup svom kontakt API-ju. Novim uslovima Google zahteva reciprocitet. Onaj ko želi da koristi Google-ov kontakt API, moraće u zamenu da ponudi nešto slično.

Facebook se prvi (i jedini) osetio prozvanim i pogođenim ovom odlukom. Naime, Facebook već duže vreme nudi svojim korisnicima mogućnost da uvezu imena i email adrese iz kontakata u Gmail-u preko Google-ovog API. Istovremeno, Facebook onemogućava korisnike da automatski izvezu takve podatke na druge servise, uključujući i one Google-ove.

U utorak je inženjer kompanije Facebook oštro kritikovao Google zbog toga što je blokirao Facebook-u pristup Gmail kontaktima, ocenjujući taj postupak licemernim.

Već sutradan su iz kompanije Google na optužbe uzvratili ništa blažim tonom, postavljajući pitanje korisnicima da li žele da uvoze kontakt podatke svojih prijatelja na servis koji im kasnije neće dopustiti da ih povuku kada to zažele.

“Smatramo da je važno da to znate pre nego rešite da uvezete svoje podatke tamo (Facebook). Iako se ne slažemo sa ovakvim protekcionističkim pristupom podacima, izbor je vaš,” poručili su korisnicima iz kompanije Google.

U svom obraćanju korisnicima, Google je na vrlo zanimljiv, moglo bi se reći i ironičan način, pozvao korisnike da se opredele za stranu u sukobu, ponudivši zainteresovanim korisnicima link za registraciju kojom će se pridružiti prigovorima zbog protekcionizma nad podacima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje