Google zabranjuje reklamiranje kriptovaluta

Vesti, 15.03.2018, 10:30 AM

Google zabranjuje reklamiranje kriptovaluta

Google je odlučio da krene Facebookovim stopama i zabrani oglašavanje koje vezano za kriptovalute. Ova zabrana stupa na snagu juna 2018. godine, saopštila je kompanija.

Zabrana će stupiti na snagu u svim Googleovim mrežama za oglašavanja, i uključivaće i oglase koji se prikazuju u rezultatima pretrage, na web sajtovima trećih strana i na YouTubeu.

Ali zabrana nije potpuna. Google je rekao da će pojedini subjekti moći da reklamiraju ograničeni niz zabranjenih usluga, uključujući i "kriptovalute i sadržaje koje su u vezi sa tim".

Ovi oglašavači će morati da zatraže sertifikat od Googlea, ali će Googleov proces davanja sertifikata biti dostupan samo za oglašivače koji se nalaze u određenim zemljama.

Google nije objavio spisak zemalja, ali je rekao da će oglašivači morati da budu licencirani za relevantne finansijske usluge i moraće da poštuju relevantne zakone.

Posle ove vesti, vrednost skoro svih kriptovaluta je pala.

Iako Google nije objasnio pozadinu ove zabrane, razlozi zabrane su verovatno isti oni koje je naveo i Facebook - zloupotreba oglasa za finansijske prevare i fišing sajtove.

Rast vrednosti Bitcoina u decembru 2016. pratile su kampanje distribucije malvera i fišing kampanje. Prošlog meseca, Cisco Talos i ukrajinska policija prekinuli su kriminalnu operaciju zahvaljujući kojoj su sajber kriminalci zaradili više od 50 miliona dolara koristeći Google oglase da bi usmerili korisnike na fišing sajtove.

U decembru 2017. godine firma Big Four je objavila je da je 10% svih ICO (Initial Coin Offering) sredstava izgubljeno zbog sajber kriminalaca, a fišing sajtovi za kriptovalute zarađivali su oko milion i po dolara mesečno. Big Four je objavio i da su hakovanje i prevare sa kriptovalutama veliki biznis i da se procenjuje da su sajber kriminalci zaradili više od dve milijarde dolara ciljajući ljubitelje kriptovaluta u proteklih nekoliko godina.

Ova stalna zloupotreba kriptovaluta bila je glavni razlog zašto je Facebook zabranio takve oglase na svojoj platformi i najverovatnije je i razlog zašto se Google sprema za primenu slične zabrane od juna.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje