Google zaustavio napad malicioznim reklamama

Vesti, 15.01.2015, 07:26 AM

Google zaustavio napad malicioznim reklamama

Google je zaustavio malvertajzing napad koji je vodio korisnike na sajtove na kojima su se, između ostalog, nudili proizvodi za mršavljenje i negu kože.

Maliciozne reklame su se nalazile na sajtovima sa AdSense banerima koji su nasumično preusmeravali korisnike na sajtove na kojima su se korisnicima nudili proizvodi proizvodi za negu kože, poboljšanje pamćenja i mršavljenje. Sajtovi su imitirali postojeće ugledne blogove i magazine, kao što je Forbes, Good Housekeeping i drugi, ali i nepostojeće a navodno ugledne web sajtove. Da bi sve bilo uverljivije, na sajtovima se nalazio veliki broj lažnih komentara korisnika kojima su navodno pomogli ovi proizvodi.

Napad je počeo sredinom decembra i dostigao vrhunac prošlog petka posle čega je, tokom vikenda, Google uklonio maliciozne reklame.

Malvertajzing je gorući problem kompanija koje se bave uslugama online marketinga. Kriminalci često prijavljuju reklame koje nisu maliciozne da bi ih potom zamenili malicioznim.

Iz Googlea kažu da AdSense sadržaj proveravaju “i ljudi i pametne mašine” pre nego što se on pojavi na web sajtovima. Ipak sistem po svemu sudeći nije stopostotno otporan na malvertajzing.

Lažni web sajtovi su hostovani na tri domena, od kojih nijedan nije prikazivao bilo kakav sadržaj ako bi bio direktno posećen. Sva tri domena su registrovana sredinom decembra, kažu istraživači iz firme Sucuri koji su analizirali ovaj napad.

Neki vlasnici pogođenih web sajtova su shvatili koje reklame su uzrok problema. Reklame koje se prikazuju na nekom sajtu mogu biti pregledane preko AdSense kontrolnog panela “Ad Review Center” i blokirane ukoliko je potrebno.

Gledano odatle, maliciozne reklame su i dalje preusmeravale, pa su tako vlasnici web sajtova mogli da zaključe koje su reklame problematične.

Istraživači su identifikovali dve maliciozne kampanje, a istraživači pretpostavljaju je da su kriminalci preoteli legitimne AdWords naloge koji stoje iza njih.

Međutim, značajnije pitanje je da li Google može da kontroliše reklame sa third-party skriptama koje uzrokuju nedopuštena preusmeravanja.

“Ako Google ne kontroliše skripte u svojim reklamama, AdSense se na kraju može pretvoriti u najveću malvetrajzing platformu uprkos još uvek preovladavajućem mišljenju da su Google Ads verovatno najbezbednije reklame na mreži”, kažu iz firme Sucuri.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje