Google želi da lozinke zameni zvukom

Vesti, 18.02.2014, 06:37 AM

Google želi da lozinke zameni zvukom

Google je kupio kompaniju SlickLogin, izraleski start-up koji bi trebalo da ponudi tehnologiju koja će omogućiti web sajtovima proveru identiteta korisnika uz pomoć zvuka.

Provera identiteta bi se uz pomoć ove tehnologije obavljala generisanjem jedinstvenog, skoro nečujnog zvuka koji bi se emitovao preko kompjuterskih zvučnika, a koji bi trebalo da primi aplikacija na smart telefonu koja bi analizirala zvuk i poslala povratni signal za potvrdu identiteta.

Tehnologija bi se koristila ili kao zamena za lozinku ili kao dodatni sloj zaštite.

SlickLogin je potvrdio kupovinu na svom web sajtu ali detalji o tome koliko je Google koštala ova investicija nisu objavljeni.

Iz kompanije SlickLogin su istakli da se njihov tim pridružuje Google-u jer sa ovom kompanijom dele uverenja da bi prijavljivanje trebalo da bude lako a ne frustrirajuće.

“Google je bio prva kompanija koja je svima ponudila besplatnu dvostepenu verifikaciju, a oni rade na nekim velikim zamislima koje će Internet učiniti bezbednijim za sve”, kažu iz SlickLogin-a.

Mnoge kompanije su sledile primer Google-a i ponudile dvostepenu verifikaciju svojim korisnicima. Reč je o dodatnom sloju zaštite, koji podrazumeva da se prilikom prijavljivanja na servis osim unosa korisničkog imena i lozinke zahteva i unos jednokratnog koda koji se šalje na broj mobilnog telefona koji je povezan sa nalogom. Korisnik treba da unese dobijeni kod u određenom vremenskom periodu da bi potvrdio svoj identitet.

Neke kompanije, posebno banke, daju svojim korisnicima posebne uređaje koji generišu jedinstvene kodove.

Iako se ovaj metod identifikacije korisnika pokazao delotvornim, kompanije nastavljaju da rade na iznalaženju još boljih načina za zaštitu podataka korisnika.

Problem sa jednokratnim kodovima je u tome što neko ko hakuje nalog može promeniti broj mobilnog telefona koji je povezan sa nalogom. Sa druge strane, uređaji za generisanje kodova zahtevaju od korisnika da ih nose sa sobom sve vreme.

Zato kompanije tragaju za tehnologijom koja će ne samo da će osigurati bezbednost korisničkih podatka već će biti i jednostavna za korišćenje.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje