Hakovana PlayStation mreža, podaci 70 miliona korisnika u rukama hakera

Vesti, 27.04.2011, 11:04 AM

Hakovana PlayStation mreža, podaci 70 miliona korisnika u rukama hakera

Kompanija Sony upozorila je korisnike PlayStation mreže da postoji mogućnost da su njihovi lični podaci, uključujući i podatke o kreditnim karticama, ukradeni. Iz kompanije kažu da su poverljivi podaci korisnika možda dospeli u ruke onih koji su izveli hakerski napad na njihov internet servis. Korisnici su takođe upozoreni i na moguće pokušaje prevara telefonskim putem ili email-om.

Pristup mreži bio je onemogućen još u sredu, ali je kompanija tek sada izašla u javnost sa objašnjenjem šta se ustvari dogodilo. “Otkrili smo da su u periodu između 17. i 19. aprila pojedini podaci korisnika PlayStation mreže i Qriocity servisa kompromitovani prilikom nelegalnog i neovlašćenog upada u našu mrežu,” kaže Nik Keplin direktor sektora za komunikacije za Evropu u saopštenju objavljenom na zvaničnom blogu PlayStation-a.

Podaci za koje u kompaniji veruju da bi mogli biti ugroženi su imena korisnika, njihove adrese stanovanja, email adrese, datumi rođenja, lozinke za PlayStation Network i Qriocity i korisnička imena.

U kompaniji strahuju da su možda ukradeni i podaci o kreditnim karticama kojima korisnici kupuju igre, filmove i muziku. Nema podataka koliko je korisnika PlayStation mreže pogođeno ovim hakerskim napadom, ali se zna da servis ima oko 70 miliona članova širom sveta.

Krađa ovolikog broja podataka mogla bi biti katastrofalna, kažu stručnjaci, a šteta mnogo veća nego kada se radi o uobičajenom hakovanju koje viđamo na internetu. Čak i da nisu ukradeni podaci o kreditnim karticama, ova krađa bi mogla da pomogne kriminalcima u budućim napadima na druge servise jer ne mali broj korisnika koristi iste lozinke za različite sajtove. “Da sam haker, ja bih sada na tim email adresama isprobavao te lozinke,” kaže Grejem Kluli, savetnik u kompaniji Sophos.

Da se nešto dešava sa servisom bilo je jasno već u sredu, 20. aprila. Međutim, sledećih nekoliko dana kompanija je izlazila sa saopštenjima u kojima se od korisnika tražilo strpljenje jer je u toku istraga u vezi “upada u mrežu”. Činjenica da je kompaniji trebalo sedam dana da saopšti da su podaci korisnika ukradeni naljutila je pojedine igrače. Tako se na Sony-jevom blogu mogu videti komentari korisnika koji zameraju kompaniji što se čekalo sedam dana da bi korisnici najzad bili obavešteni šta se ustvari desilo. "Čekali ste nedelju dana da biste nam rekli da su naši lični podaci ugroženi? To je trebalo da bude rečeno još prošlog četvrtka,” kaže jedan od komentatora na blogu.

PlayStation Network je i dalje nedostupna korisnicima. Kompanija nije saopštila kada će servis ponovo biti na raspolaganju korisnicima.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje