Istraživanje: 86% hakera veruje da nikada neće biti uhvaćeni

Vesti, 15.08.2014, 09:11 AM

Istraživanje: 86% hakera veruje da nikada neće biti uhvaćeni

Kada hakeri provale u kompjuterske sisteme poslednja stvar koju većina njih ima na umu je da bi možda mogli da budu uhvaćeni, pokazuju rezultati istraživanja koje je objavila firma Thycotic, koja proizvodi softver za zaštitu lozinki.

Thycotic je na hakerskoj konferenciji Black Hat USA 2014 koja se početkom ovog meseca održala u Las Vegasu obavio istraživanje u kome je učestvovalo 127 ljudi koji se predstavljaju kao hakeri. Rezultati istraživanja iznenadiće mnoge.

Uprkos učestalim hapšenjima zbog hakovanja, hakeri izgleda imaju višak samopouzdanja s obzirom da 86% anketiranih hakera veruje da se nikada neće suočiti sa posledicama svojih aktivnosti.

Zanimljivo je da finansijski motivi nisu najvažniji za većinu hakera.

Više od polovine ispitanika je reklo da su njihove hakerske aktivnosti rezultat potrage za zabavom i uzbuđenjem, dok je samo 18% njih izjavilo da su im motivi finansijske prirode. Samo 1% hakera želi da im ove aktivnosti donesu slavu.

29% anketiranih hakera tvrde za sebe da su haktivisti koji su u potrazi za istinom. Oni su kao svoje razloge naveli društvenu svest ili moralni kompas.

S obzirom da 86% anketiranih hakera ne strahuje od posledica, a da većina njih svoje napade pravda željom za zabavom i uzbuđenjem ili čak otkrivanjem istine, osnivač i direktor kompanije Thycotic Džonatan Koglej kaže da mnogi od njih, po svemu sudeći, ne misle da rade nešto loše.

“Oni verovatno razmišljaju ovako: “Nisam napravio nikakvu štetu i nisam zaradio od ovoga." Čak i kada bi ih uhvatili hakeri bi verovatno svoje delo pravdali radoznalošću, dodaje Koglej.

Istraživanje Thycotica otkriva i da 99% hakera veruje da su oprobane hakerske tehnike kao što je fišing i dalje veoma delotvorne. Većina hakera (53%) ne veruje da korisnici uče kako da izbegnu hakerske trikove.

Hakeri ne tragaju za novim 0-day napadom, već su jednostavno zadovoljni i sa napadima koji su korišćeni pre 10 godina, kaže direktor firme Thycotic.

“Motivi i unutrašnje delovanje današnje hakerske zajednice su uvek bili pomalo misteriozni, ali je šteta koji oni mogu pričiniti preduzeću bolno jasna”, kaže Koglej. “Razumevanje zašto hakeri rade to što rade je prvi korak u pravcu bolje zaštite osetljivih podataka od neodobrenog pristupa. Organizacije treba da bolje zaštite lozinke i privilegovane akreditive povezane sa kontraktorima i IT administratorima (koje su hakeri naveli kao najpoželjnije mete), jer su ovi zaposleni velika meta sajber kriminalnih aktivnosti.”


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje