Još jedan napad malicioznim reklamama na posetioce porno sajta xHamster

Vesti, 29.04.2015, 08:00 AM

Još jedan napad malicioznim reklamama na posetioce porno sajta xHamster

Istraživači iz kompanije Malwarebytes otkrili su malvertajzing kampanju na popularnom porno sajtu xHamster koji mesečno ima 514 miliona posetilaca.

Ovaj incident je sličan onom koji se dogodio krajem januara na istom sajtu i sa istom oglasnom mrežom.

Maliciozne reklame oglasne mreže TrafficHaus uočene su u petak, a nakon što su istraživači o tome obavestili TrafficHaus, maliciozni oglasi su u subotu odmah uklonjeni. Međutim, s obzirom na veliki broj posetilaca sajta, istraživači pretpostavljaju da je ovim napadom pogođeno na desetine hiljada posetilaca sajta.

Za infekciju računara bilo je dovoljno posetiti web sajt xHamster, pod uslovom da je browser ili neki od njegovih dodataka neažuriran.

Napad je počinjao malicioznom reklamom na sajtu xHamster sa skraćenim Google URL-om koji je vodio potencijalne žrtve do exploit alata Angler. Svaka IP adresa je ciljana samo jednom, rekli su istraživači.

Servisi koji skraćuju linkove omogućavaju fleksibilnost u pogledu toga da je moguće stalno imati nove linkove i izbeći crne liste. Dok neki servisi za skraćivanje linkova imaju lošu reputaciju, Googleovom servisu se veruje. Iako je Google na kraju stavio na crnu listu taj URL, sajber kriminalci stalno menjaju skraćene linkove, i tako se ovo pretvara u igru mačke i miša.

Angler proverava da li potencijalne žrtve koriste Kaspersky i Norton antivirusne proizvode pre nego što iskoristi CVE-2104-4130 ranjivost u Internet Exploreru.

Ranjivi računari su na kraju inficirani malverom Bedep, i još jednom malicioznom komponentom koju kriminalci koriste za zaradu od lažnih klikova na reklame.

I tu nevolje za korisnika ne prestaju. Bedep krišom učitava exploit alat Magnitude. To znači da računari koje je već kompromitovao Angler će kompromitovati još jedan exploit alat i biće inficirani još jednim malverom.

Ovo je verovatno slučaj kada više kriminalnih grupa žele da dele inficirani računar. Isti inficirani računar mogu istovremeno koristiti različiti kriminalci - neki za prevare sa oglasima, neki za spam, pa čak i za delovanje nekog bankarskog trojanca.

Poslednjih meseci exploit alat Angler je jedan od najaktivnijih. Istraživači kažu da su videli brojne malvertajzing napade u kojima se koriste nedavno ispravljeni sigurnosni propusti.

Zbog toga bi korisnici morali da se staraju o tome da njihov operativni sistem, softver na računaru, browseri i dodaci za njih budu ažurirani.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje