Kako ad trackeri i kolačići mogu otkriti identitet onih koji plaćaju Bitcoinima
Vesti, 22.08.2017, 09:00 AM
Prošle nedelje objavljeno je istraživanje koje je pokazalo da kolačići i drugi podaci prikupljeni pomoću ad trackera na sajtovima koji omogućavaju elektronsku trgovinu mogu otkriti identitet onih koji plaćaju Bitcoinima.
Ovakvi sajtovi obično čuvaju kolačiće za sve korisnike a prikupljene podatke o njima dele sa marketing kompanijama. To se naravno radi zbog profita. Marketing firme te podatke koriste za isporučivanje ciljanih reklama, čime povećavaju šanse da korisnici kliknu na reklame a time i da kupe proizvode i usluge koji se reklamiraju.
Podaci koje ovi sajtovi prikupljaju kreću se u rasponu od informacija o sistemu korisnika, do informacija o kupljenim proizvodima, odustajanjima od kupovine, emailovima i adresama za isporuku.
Čak i da sajt ili ad tracker ne čuva toliko mnogo informacija, potencijalni napadač ili policija mogu sakuputi na jednom mestu sve podatke koje su prikupile različite marketing agencije. Sakupljanje svih podataka pomaže istražiteljima da kreiraju preciznije profile korisnika koji su ciljevi, ili da povežu sumnjive Bitcoin adrese sa identitetima, korisničkim imenima na internetu, email adresama i drugim podacima koji su prikupili sajtovi i zatim ih prodali marketing agencijama.
U najboljem slučaju, čak i kad sajt čuva malo podataka o korisnicima, korisnik koji je jednom platio nešto Bitcoinima, a zatim ponovo došao na sajt i plaća kreditnom karticom ili na neki drugi način, može biti razotkriven pomoću kolačića.
Ovo istraživanje sproveo je Univerzitet Prinston, analizirajući 130 sajtova za e-trgovinu iz 21 zemlje, koji omogućavaju plaćanje Bitcoinima.
Izdvojeno
Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima
Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje
Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke
Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje
Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika
Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime
Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje
Pratite nas
Nagrade