Koliko Google, Microsoft i Amazon plaćaju Adblock Plusu da odblokira njihove oglase
Vesti, 05.02.2015, 08:30 AM
Već dugo postoje glasine da Google plaća Adblock Plus da bi njegovi oglasi bili propušteni kroz filtere dodatka za browsere koji služi upravo tome - da blokira dosadne reklame na internetu. Sa 50 miliona aktivnih korisnika mesečno Adblock Plus je najpopularniji servis ove vrste i noćna mora za kompanije za koje su oglasi jedan od glavnih izvora prihoda. Međutim, Google nije jedini koji plaća za ovu uslugu.
Kako piše Financial Times, među onima koji plaćaju servisu mesto na beloj listi Adblock Plusa, su i Microsoft, Amazon i reklamna platforma Taboola.
Iako nemačka kompanije Eyeo, koja je vlasnik Adblock Plusa, nema javni cenovnik za ovakvu uslugu, prema informacijama do kojih je došao Financial Times, Eyeo traži 30% prihoda od oglasa koji ne bi postojao kada bi ti oglasi bili blokirani.
Adblock Plus propušta i oglase malih web sajtova, i to bez nadoknade, ali pod uslovom da ispunjavaju određene kriterijume servisa. Ti kriterijumi su deo programa o “prihvatljivim oglasima” koji je na snazi od 2011. godine i koji dopušta neupadljive oglase koji mogu ostati vidljivi sve dok nisu nametljivi i ne kvare iskustvo korisnika. “Prihvatljive oglase” koji su na “beloj listi” korisnici takođe mogu blokirati.
Iako se o svemu ovome i ranije govorilo, ovo je prvi put da javnost ima uvid u to koliko velike kompanije plaćaju da bi se njihovi oglasi našli na beloj listi Adblock Plusa.
Ovo otkriće bi moglo naljutiti korisnike Adblock Plusa, ali oni imaju mogućnost da isključe opciju “Allow non-intrusive advertising”, kao i da prijave reklame koje smatraju neprihvatljivim.
Portparol kompanije Eyeo Ben Vilijams je upitan za komentar u vezi navoda Financial Timesa, rekao da je iznenađen time što se o njihovom programu “Prihvatljivi oglasi” piše kao o nečemu novom, iako on postoji od 2011. i uprkos nastojanjima kompanije da bude što je moguće otvorenija u vezi ovoga. Vilijams je istakao da je za 90% onih čije oglase Adblock Plus tretira kao prihvatljive, ova usluga besplatna, kao i da su kriterijumi o prihvatljivosti oglasa podjednaki i za one koji plaćaju i za one za koje je propuštanje oglasa besplatno. On je dodao da korisnici mogu da blokiraju u svakom trenutku sve oglase koje ne žele da vide.
Međutim, upitan da pojasni koliko kompanije kao što je Google plaćaju da njihove reklame budu odblokirane, Vilijams je odgovorio: “Mi ne otkrivamo takve informacije.”
Izdvojeno
Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima
Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje
Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova
Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje
Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala
Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje
Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju
LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje
Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći
Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje
Pratite nas
Nagrade