Koliko tehnološke kompanije čuvaju našu privatnost
Vesti, 22.06.2015, 00:00 AM
Živeći naše digitalne živote neprestano ostavljamo tragove u vidu podataka preko sajtova društvenih mreža, email provajdera, internet provajdera i mobilnih aplikacija. Na pitanje koje se kompanije najviše bore da zaštite podatke svojih korisnika od pokušaja vlasti da dođu do njih, pokušala je da odgovori Fondacija za elektronske granice (EFF).
EFF je objavila svoj peti godišnji izveštaj u kome se bavila posvećenošću tehnoloških kompanija zaštiti privatnosti korisnika.
Izveštaj sadrži ocene 24 kompanije, kojima su dodeljivane zvezdice (maksimalno pet zvezdica) u svakoj kategoriji, a među kategorijama se nalaze otvorenost kompanija u vezi zahteva vlasti za podacima korisnika i transparentnost u pogledu politike kompanije u vezi zadržavanja podataka korisnika.
Devet kompanija je dobilo zvezdice u svakoj kategoriji i to su Adobe, Apple, CREDO, Dropbox, Sonic, Wickr, Wikimedia, WordPress.com i Yahoo.
“Mi poveravamo bezbroj intimnih detalja o našem privatnom životu provajderima digitalnih usluga. Često je korporativna politika a ne legalne mere zaštite naša najbolja odbrana od vladinog upada”, kažu iz EFF-a dodajući da tehnološke kompanije moraju imati najjaču moguću politiku za zaštitu privatnosti i da su u fondaciji impresionirani time što je ova devetočlana grupa ispunila njihove ambiciozne standarde.
“Svakog dana, naši digitalni životi zahtevaju od nas da verujemo digitalnim servisima koje koristimo sve više, i korisnici zaslužuju jasne i pouzdane informacije o politici i procedurama koje ih štite”, kažu iz EFF-a ističući da je vreme da sve kompanije shvate privatnost svojih korisnika ozbiljno i da dostignu nove standarde koje je uspostavio EFF u svom novom izveštaju.
Za razliku od pobrojanih kompanija koje su dobile zvezdicu u svakoj od pet kategorija, WhatsApp je dobio samo jednu zvezdicu, uprkos tome što je EFF još prošle godine obavestila kompaniju da će biti uključena u ovaj izveštaj, kao i uprkos činjenici da je Facebook kupio WhatsApp što je kompaniji dalo mnogo mogućnosti da zaštiti svoje korisnike.
I Google i Twitter moraće da urade više, jer su ostali bez zvezdica u kategorijama u kojima se ocenjuje posvećenost kompanije obaveštavanju korisnicka o zahtevima vlasti za njihovim podacima i zadržavanju podataka.
Izdvojeno
Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara
Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje
Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima
Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje
Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova
Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje
Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala
Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje
Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju
LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje
Pratite nas
Nagrade