Korisnici se olako odriču svoje privatnosti kada instaliraju aplikacije

Vesti, 09.05.2016, 00:30 AM

Korisnici se olako odriču svoje privatnosti kada instaliraju aplikacije

Da su korisnici nesvesni mogućih posledica kada instaliraju aplikacije na uređaje dokazuje šokantan podatak do koga su došli stručnjaci kompanije Kaspersky Lab da čak 63% korisnika ne čita ugovore o licenci softvera pre instaliranja nove aplikacije, kao i da svaki peti korisnik nikada ne čita poruke tokom procesa instaliranja aplikacije. Korisnici bez razmišljaja pritiskaju tastere ,,next’’ i ,,agree’’, a da pri tom ne razumeju uslove na koje su pristali.

U kvizu o obazrivosti na internetu, koji je kreirala Kompanija Kaspersky Lab, ispitano je 18.507 korisnika od kojih je traženo da otkriju svoje navike prilikom korišćenja interneta. Rezultati ovog kviza ukazuju na to da postoji zabrinjavajuće veliki broj korisnika koji svoju privatnost i podatke na telefonima izlažu internet pretnjama, samo zato što nisu bili pažljivi prilikom instalacije aplikacija na uređaje.

Kada korisnik ne pročita ugovor o licenci softvera ili poruke tokom procesa instaliranja aplikacije, on ne može da zna na šta je pristao. Neke aplikacije mogu da utiču na privatnost korisnika, prouzrokuju instalaciju novih aplikacija, pa čak i da potpuno legalno promene podešavanja operativnog sistema uređaja, samo zato što je korisnik ,,pristao’’ na to tokom procesa intaliranja.

Rezultati kviza pokazuju i da nešto manje od polovine korisnika (43%) može biti izloženo riziku zbog aplikacija instaliranih na njihovim mobilnim uređajima, zato što nisu dovoljno obazrivi da ograniče ovlašćenja aplikacija kada ih instaliraju. Oko 15% korisnika koju su učestvovali u kvizu uopšte ne ograničava ovlašćenja aplikacija na svom telefonu, 17% njih daje ovlašćenja aplikacijama kada one to traže od korisnika, ali zatim zaborave na njih, dok 11% korisnika misli da ne može da promeni ta ovlašćenja. Kada korisnici ne provere ovlašćenja aplikacija, moguće je, i to potpuno legalno, da aplikacije pristupe ličnim i privatnim podacima na mobilnim telefonima, od kontakt informacija do fotografija ili trenutne lokacije korisnika.

"Internet korisnici poveravaju svojim uređajima osetljive informacije o sebi i drugima, kao što su kontakti, privatne poruke, itd, ali ne uspevaju da osiguraju bezbednost svojih informacija", kaže Dejvid Em, glavni bezbednosni istraživač u kompaniji Kaspersky Lab, komentarišući rezultate ovog istraživanja. "To njihove uređaje može pretvoriti u ,,digitalne neprijatelje’’. Budući da ne preduzimaju mere opreza kada instaliraju aplikacije, mnogi korisnici dozvoljavaju aplikacijama da narušavaju njihovu privatnost, omogućavaju uvid u to šta se nalazi na njihovim uređajima, koja im je trenutna lokacija, i omogućavaju im da instaliraju dodatne neželjene aplikacije i izvrše promene na uređajima, već od samog momenta instalacije."

Kako bi zaštitili sebe, korisnici bi trebalo da:

  • Preuzimaju aplikacije samo sa pouzdanih izvora;
  • Pažljivo biraju aplikacije koje žele da instaliraju na svoje uređaje;
  • Pažljivo čitaju ugovor o licenci softvera tokom procesa instalacije;
  • Pažljivo čitaju koja ovlašćenja zahteva aplikacija. Ne treba samo pritiskati ,,next“ tokom instalicije, bez proveravanja na šta pristaju;
  • Koriste bezbednosni program koji će štiti njihov uređaj od pretnji.

Koliko ste vi obazrivi na internetu možete proveriti na stranici https://blog.kaspersky.com/cyber-savvy-quiz/. Dodatne savete o tome kako da se zaštitite na internetu, možete naći ovde.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje