Korisnike brine mogućnost krađe identiteta, ali se u praksi ponašaju bezbrižno

Vesti, 02.10.2014, 08:55 AM

Korisnike brine mogućnost krađe identiteta, ali se u praksi ponašaju bezbrižno

Rezultati istraživanja koje je sprovela kompanija Edelman Berland koja se bavi istraživanjem i analizom svetskog tržišta pokazuju da iako ogroman procent (93%) korisnika smatra da je krađa identiteta rastući problem, oni ne rade dovoljno na zaštiti svog identiteta.

Iako su svesni problema krađe identiteta, samo 38% učesnika u istraživanju redovno proverava podešavanja privatnosti za naloge na društvenim mrežama.

Dve trećine ispitanika zatvaraju browsere a da se prethodno nisu odjavili sa svojih online naloga.

Više od polovine njih (53%) ne proverava da li je web sajt siguran pre nego što započne kupovinu preko interneta.

Većina (58%) kaže da koristi javni Wi-Fi jednom mesečno ili više puta ali četvrtina onih koji ga koriste ne koriste nikakav oblik zaštite (firewall, VPN).

Zabrinjavajući je i podatak da je 66% ispitanika priznalo da se prijavljuju na svoje online naloge koristeći javni bežični internet, a 38% njih i na svoje online bankovne račune.

Samo 52% ispitanika nadograđuje svoj antivirusni softver svake godine.

Situacija nije mnogo bolja ni kada koriste smart telefone.

Tri od deset smart telefona nisu zaštićeni lozinkama, a na 41% telefona nije omogućeno daljinsko praćenje i brisanje podataka.

Svega 22% ispitanika čita izjave o privatnosti pre nego što preuzme mobilnu aplikaciju.

Trećini ispitanika ne smeta da dele lozinku sa drugima.

Kada je reč o zabludama koje imaju korisnici, najupečatljivije koje je otkrilo ovo istraživanje su sledeće: 29% ispitanika kaže da se oseća bezbedno jer “lopovi žele samo identitet bogatih ljudi”, 32% smatra da su šanse da će njihov identitet biti ukraden veoma male, a 42% veruje da bi bilo veoma teško ukrasti njihov identitet. Nešto manje od polovine korisnika (42%) smatra da je previše naporno neprestano brinuti o zaštiti svog identiteta.

Kakvo god da je vaše mišljenje o tome, vaše navike bi trebalo da podrazumevaju:

  • Redovnu promenu lozinki;

  • Izbegavanje da se na društvenim mrežama dele informacije kao što je datum i godina rođenja;

  • Nekorišćenje javnih WiFi pristupnih tačaka jer tako lopovi mogu doći do informacija sačuvanih na mobilnom uređaju;

  • Obaveznu zaštitu telefona lozinkom;

  • Softver za lociranje telefona i daljinsko brisanje podataka u slučaju da se telefon izgubi ili bude ukraden;

  • Proveru bankovnog računa jer je tako moguće na vreme uočiti znake prevare;

"Većina ljudi razume da krađa identiteta predstavlja problem koji može na njih uticati finansijski ali ne preduzimaju korake da se zaštite", kaže Beki Frost, menadžer za edukaciju korisnika u kompaniji Experian koja je naručila istraživanje. "Oni koji kradu identitete koriste podatke kao svoju robu, prodajući ih onome ko ponudi najvišu cenu, ili pak za ličnu dobit, tako da je za korisnike važno da zaštite svoje lične informacije."


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje