Kriminalci zloupotrebljavaju Google Adsense da bi naterali korisnike da kliknu na oglase

Vesti, 12.01.2017, 09:00 AM

Kriminalci zloupotrebljavaju Google Adsense da bi naterali korisnike da kliknu na oglase

Bezbednosni istraživači kompanija Sucuri i Malwarebytes otkrili su dve kampanje u kojima se koriste hakovani i lažni web sajtovi za prikazivanje Google oglasa kako bi se korisnici prevarili da kliknu na njih, i tako donesu zaradu kriminalcima.

U obe kampanje, koje nisu povezane, kriminalci zloupotrebljavaju Google AdSense koji omogućava vlasnicima web sajtova da ubacuju oglase na svoje sajtove.

Prvu kampanju otkrili su istraživači iz firme Sucuri koji su bili pozvani da sprovedu istragu o brojnim hakovanim sajtovima čiji je sadržaj prekrivan ogromnim oglasima.

Vlasnici ovih web sajtova pokušavali su da otkriju kako su se ovi oglasi pojavili. Hakeri su kompromitovali web sajtove i ili ručno ubacivali JavaScript kod u izvorni kod web sajta ili su menjali ključne CMS fajlove da bi se JavaScript kod učitavao automatski.

Hakeri nisu ciljali neku određenu platformu, već su kompromitovali WorkdPress, Joomla, Magento i statičke HTML sajtove.

U nekim slučajevima, hakeri su izgleda morali da kompromituju i WordPress nalog, jer je maliciozni kod dodat sajtu pomoći vidžeta, a ne izmenom izvornih fajlova.

Prema stručnjacima kompanije Sucuri, gigantski oglasi pojavljuju se i na mobilnim i na desktop verzijama sajtovima, a hakeri koriste sistem za filtriranje da bi prikazivali oglase samo pravim korisnicima.

Zbog agresivnih tehnika koje hakeri koriste da bi prikazivali ove oglase, ako bi Google kaznio nekog, to bi bio legitimni vlasnik sajta jer je svaki izdavač odgovoran za sadržaj sajta na kome se nalazi njihov oglasni kod.

Drugu kampanju otkrili su stručnjaci kompanije Malwarebytes. U ovu kampanju nisu uključeni hakovani web sajtovi, već se kampanja oslanja na sumnjive blogove koji povlače sadržaj sa legitimnih sajtova.

Kriminalci koriste različite black hat SEO tehnike da bi prevarili Google i druge pretraživače koji treba da rangiraju ove sajtove iznad drugih.

Pomoći sistema za filtriranje saobraćaja, kriminalci odvajaju prave korisnike od botova pretraživača, i korisnike koji stižu na sajtove preko preumeravanja ili ručno ukucavanjem URL-a.

Botovi i korisnici koji sami ukucavaju adresu videće blog, ali korisnicima koji na sajt stignu preko preusmeravanja, blog će biti sakriven jer će biti prekriven lažnim pornografskim portalom.

Korisnici koji pokušaju da puste neki porno film, nesvesno će kliknuti na sakriveni oglas.

Dakle, korisnici koji uopšte nisu želeli da posete pornografski sajt najpre će pustiti nepostojeći video a tako će ustvari kliknuti na sakriveni oglas.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje