Kripto-malver CryptoWall se ponovo širi preko malicioznih oglasa
Vesti, 15.06.2015, 01:00 AM

Sajber kriminalci ponovo koriste maliciozne oglase da bi preko oglasne mreže Popcash inficirali računare ransomwareom CryptoWall i drugim malverima, upozorili su istraživači iz kompanije Malwarebytes.
Za razliku od oglasa u iskačućim (pop-up) prozorima ili oglasa na web stranicama, takozvane “pop-under” oglase je teže primetiti jer se oglasni prozor pojavljuje sakriven iza glavnog prozora browsera. Mnogi korisnici odmah zatvaraju prozore sa oglasima koji se pojavljuju preko sajta a da ih pri tom i ne pogledaju. Oglasi koji se nalaze ispod prozora browsera ne ometaju korisnika da pogleda sadržaj sajta. Oni ostaju neprimećeni sve dok se glavni prozor browsera ne zatvori, tako da korisnicima nema ničega što bi im odvuklo pažnju sa oglasa.
Ipak, ovo nije naročito bitno za infekcije koje se dešavaju u takozvanim drive-by download napadima u kojima se koriste maliciozni oglasi.
U ovom slučaju sajber kriminalci koriste alat Magnitude da bi isporučili exploite za Internet Explorer i Flash Player (CVE-2015-3090) i inficirali računare malverom Necurs koji preuzima verziju poznatog kripto-malvera CryptoWall.
Međutim, oni koji stoje iza ove kampanje mogu da šalju i druge pretnje ranjivim računarima.
Odgovornost je na korisnicima, koji treba da se staraju o bezbednosti svojih sistema i instaliraju najnovija ažuriranje za Flash Player i Internet Explorer.
Korisnici Chromea i Internet Explorera na Windows 8 automatski dobijaju zakrpe za Adobeov plugin.
Sa malverom CryptoWall instaliranim na računaru, korisnici koji nemaju rezervne kopije podataka nemaju ni šansu da povrate svoje podatke bez plaćanja otkupa koji traže kriminalci. Petsto dolara koliko se traži za dešifrovanje fajlova mnogi ne mogu da priušte sebi.
“Plaćanje otkupa kao očajnička mera da bi se vratili važni fajlovi može se razumeti ali se time održava procvat ove ekonomije podzemlja”, kažu iz kompanije Malwarebytes, još jednom ponavljajući apel stručnjaka za bezbednost da ne plaćaju kriminalcima.
Borba protiv malicioznog oglašavanja zahteva zajednički napor izdavača, oglasnih mreža i posetilaca. Izdavači moraju pažljivo birati partnere, mreže se moraju starati o tome da kod bude čist a korisnici moraju da vode računa o tome da njihov softver bude redovno ažuriran, jer je to recept za zaštitu od ove vrste pretnje.

Izdvojeno
Nova ClickFix prevara: Lažni AnyDesk širi malver MetaStealer

Istraživači sajber bezbednosti u Huntress-u otkrili su novu kampanju koja koristi novu ClickFix tehniku za širenje malvera MetaStealer. Napadači k... Dalje
Procureli ChatGPT razgovori otkrivaju: korisnici doživljavaju AI kao terapeuta, advokata i osobu od poverenja

U avgustu 2025. na internetu su se pojavile hiljade ChatGPT razgovora. Na prvi pogled, delovalo je kao da se radi o tehničkom problemu. Međutim, isp... Dalje
Nova WhatsApp ranjivost korišćena za špijuniranje korisnika

WhatsApp je potvrdio da su hakeri možda iskoristili bezbednosnu ranjivost u aplikacijama za iOS i macOS u okviru ciljane špijunske kampanje. Ranjivo... Dalje
Nova era sajber kriminala: ransomware u oblaku

Ransomware je dugo bio sinonim za šifrovane fajlove na računarima i hakere koji od žrtava traže da plate otkup za vraćanje podataka. Međutim, Mi... Dalje
Grok chatovi završili na Google-u: 370.000 privatnih razgovora dostupno svima

Ako ste ikada koristili Grok, četbot kompanije xAI iza kojeg stoji Ilon Musk, možda su transkripti vaših razgovora završili na internetu, dostupni... Dalje
Pratite nas
Nagrade