Lažni antivirus među reklamama na ICQ

Vesti, 27.01.2011, 01:39 AM

Lažni antivirus među reklamama na ICQ

Istraživači Kaspersky Lab-a otkrili su lažni antivirusni program povezan sa reklamama na ICQ, chat klijentu koji je posebno popularan među internet korisnicima u Rusiji i istočnoj Evropi.

Reklama koja se pojavljuje u prozoru ICQ-a pripada kompaniji Charlotte Russe koja prodaje žensku odeću a klik na oglas vodi ka veb-sajtu kompanije, kaže Roel Šuvenberg, istraživač u kompaniji Kaspersky.

U trenutku pojavljivanja ove reklame pojavljuje se još jedan pop-up prozor koji je navodni antivirusni program pod nazivom “Antivirus8” koji obaveštava korisnika o sumnjivoj aktivnosti otkrivenoj na sistemu njegovog računara zbog čega se korisnik ohrabruje da preuzme program, koji naravno nije legitimni antivirusni softver.

Ovaj napad zanimljiv je iz više razloga. Najpre, lažni antivirusni program (scareware) pojavljuje se bez ikakvog učešća i aktivnosti korisnika koje u normalnim okolonostima predstavljaju okidač za pojavljivanje takvih pop-up prozora, kao što je na primer, klik na maliciozni link u rezultatima pretrage. Takođe, čini se da napad ne uključuje exploit, već da je reč o tehnici društvenog inžinjeringa pri kojoj se korisnik namamljuje da preuzme navodnu zaštitu od kompjuterskih virusa koja je potpuno bespotrebna u ovom slučaju.

Pored svega ovoga, slika u oglasu je povezana sa reklamom za lažni antivirus koja se hostuje na serveru koji nije povezan sa kompanijom Charlotte Russe.

Prema Šuvenbergu, to znači da su napadači nastojali da sve izgleda kao prodavnica kako bi dobili odobrenje sa strane servera za pokretanje reklama. Čini se da su se napadači veoma trudili da sve izgleda legitimno.

U Kaspersky Lab veruju da iza napada stoje dve bande - jedna iza lažnog antivirusa a druga iza distribucije malicioznog programa putem ICQ-a.

Kaspersky Lab je prijavio problem yieldmanageru (otvorena platforma za distribuciju oglasa) koji je u vlasništvu kompanije Yahoo. Right Media koji je distributer oglasa u ovom slučaju još uvek nije odgovorio.

Izvor


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje