Lažni antivirus među reklamama na ICQ

Vesti, 27.01.2011, 01:39 AM

Lažni antivirus među reklamama na ICQ

Istraživači Kaspersky Lab-a otkrili su lažni antivirusni program povezan sa reklamama na ICQ, chat klijentu koji je posebno popularan među internet korisnicima u Rusiji i istočnoj Evropi.

Reklama koja se pojavljuje u prozoru ICQ-a pripada kompaniji Charlotte Russe koja prodaje žensku odeću a klik na oglas vodi ka veb-sajtu kompanije, kaže Roel Šuvenberg, istraživač u kompaniji Kaspersky.

U trenutku pojavljivanja ove reklame pojavljuje se još jedan pop-up prozor koji je navodni antivirusni program pod nazivom “Antivirus8” koji obaveštava korisnika o sumnjivoj aktivnosti otkrivenoj na sistemu njegovog računara zbog čega se korisnik ohrabruje da preuzme program, koji naravno nije legitimni antivirusni softver.

Ovaj napad zanimljiv je iz više razloga. Najpre, lažni antivirusni program (scareware) pojavljuje se bez ikakvog učešća i aktivnosti korisnika koje u normalnim okolonostima predstavljaju okidač za pojavljivanje takvih pop-up prozora, kao što je na primer, klik na maliciozni link u rezultatima pretrage. Takođe, čini se da napad ne uključuje exploit, već da je reč o tehnici društvenog inžinjeringa pri kojoj se korisnik namamljuje da preuzme navodnu zaštitu od kompjuterskih virusa koja je potpuno bespotrebna u ovom slučaju.

Pored svega ovoga, slika u oglasu je povezana sa reklamom za lažni antivirus koja se hostuje na serveru koji nije povezan sa kompanijom Charlotte Russe.

Prema Šuvenbergu, to znači da su napadači nastojali da sve izgleda kao prodavnica kako bi dobili odobrenje sa strane servera za pokretanje reklama. Čini se da su se napadači veoma trudili da sve izgleda legitimno.

U Kaspersky Lab veruju da iza napada stoje dve bande - jedna iza lažnog antivirusa a druga iza distribucije malicioznog programa putem ICQ-a.

Kaspersky Lab je prijavio problem yieldmanageru (otvorena platforma za distribuciju oglasa) koji je u vlasništvu kompanije Yahoo. Right Media koji je distributer oglasa u ovom slučaju još uvek nije odgovorio.

Izvor


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

77% korisnika programa za blokiranje reklama oseća grižu savesti zbog toga

77% korisnika programa za blokiranje reklama oseća grižu savesti zbog toga

Korisnici programa koji blokiraju reklame na internetu osećaju grižu savesti zbog toga. Ne, nije šala - kompanija Gladly sprovela je istraživanje ... Dalje

Počelo je: Prva tužba protiv Yahooa zbog kompromitovanja 500 miliona korisničkih naloga

Počelo je: Prva tužba protiv Yahooa zbog kompromitovanja 500 miliona korisničkih naloga

Samo dva dana posle priznanja da su hakeri kompromitovali najmanje pola miliona naloga njenih korisnika, kompanija Yahoo je tužena i to verovatno ne... Dalje

Biometrijski ''skimmeri'' su nova pretnja za korisnike bankomata

Biometrijski ''skimmeri'' su nova pretnja za korisnike bankomata

Stručnjaci kompanije Kaspersky Lab nedavno su sproveli istraživanje kako bi utvrdili na koji način sajber kriminalci mogu da iskoriste nove tehnolo... Dalje

Ukradeni podaci 500 miliona korisnika Yahooa, kompanija smatra da iza napada stoji neka država

Ukradeni podaci 500 miliona korisnika Yahooa, kompanija smatra da iza napada stoji neka država

Yahoo je zvanično potvrdio ono o čemu se u avgustu samo spekulisalo, ali izgleda da su stvari i gore od onoga što su govorile tadašnje procene da ... Dalje

Australijska policija upozorila građane da neko ostavlja opasne USB stikove u poštanskim sandučićima

Australijska policija upozorila građane da neko ostavlja opasne USB stikove u poštanskim sandučićima

Austalijska policija je upozorila javnost da su nepoznate osobe ostavile neobeležene USB memorijske stikove u po svemu sudeći nasumično odabranim p... Dalje