Lažni antivirusni programi podižu ulog
Vesti, 28.12.2009, 15:49 PM
Pre nekoliko meseci na Viruslist.com blogu objavljen je članak koji govori o tome kako tvorci lažnih antivirusnih rešenja drže na oku tržište antivirusnog softvera. Takođe, pre par dana naš sajt je objavio članak o najistaknutijim lažnim antivirusnim programima, onima koji beleže najveći rast među ovom vrstom programa.
Ove nedelje bavili smo se nekim primerima koji pokazuju kako to loši momci koncentrišu svoje napore kako bi postigli uspeh. Evo grafičkog prikaza Trojan.Win32.FraudPack.acji:
A evo i proizvoda kojeg imitiraju:
Dve stvari privlače našu pažnju:
-
Interfejs lažnog antivirusnog programa veoma je verna kopija orginalnog rešenja
-
Logo nije isti, ali lažni antivirus sadrži i logo Windows Security Center-a, a dodatno, percepcija da se radi o orginalnom proizvodu je pojačana nazivom legitimnog besplatnog antivirusnog programa.
Drugim rečima, tvorci lažnih antivirusa su sve bliži stvaranju istovetne kopije pravih antivirusnih rešenja, bar kad je reč o vizuelnom utisku. Na taj način internet korisnicima otežavaju sposobnost da na prvi pogled otkriju da li je reč o pravom ili lažnom antivirusu, i to važi kako za početnike tako i za iskusnije korisnike.
Ovaj primer pokazuje da možda i nismo tako daleko od trenutka kada će lažna antivirusna rešenja vizuelno biti identična legitimnom zaštitnom softveru. Sa procenom FBI-a da će gubici prouzrokovani 'scareware'-om biti oko 150 miliona dolara, ulog u ovoj mutnoj igri je sve veći.
Izdvojeno
Hakovan Dropbox Sign, hakeri ukrali informacije o korisnicima
Početkom meseca, Dropbox je objavio rezultate istrage o hakovanju svoje infrastrukture, ne precizirajući kada se incident zaista dogodio. Napad su p... Dalje
Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima
Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje
Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke
Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje
Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika
Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje
Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata
Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje
Pratite nas
Nagrade