LulzSec poručuje kritičarima: Činimo vam uslugu

Vesti, 20.06.2011, 10:20 AM

LulzSec poručuje kritičarima: Činimo vam uslugu

Proslavljajući svoju hiljaditu objavu na Twitteru, sada već ozloglašena hakerska grupa LulzSec u petak je izdala saopštenje za javnost, svojevrsni manifest koji objašnjava filozofiju grupe i motive za kampanju sajber napada koji su potresli internet tokom poslednjih nekoliko nedelja.

Internet korisnici bi trebalo više da brinu zbog hakovanja koje se odvija u tajnosti nego zbog hakovanja o kojem se javnost obaveštava na način koji praktikuje grupa, poručuje LulzSec u svom saopštenju.

“Tokom proteklih mesec dana prouzrokovali smo nered i haos na internetu, napadajući nekoliko meta uključujući PBS, Sony, Fox, pornografske veb sajtove, FBI, CIA, američku vladu, još nešto od Sony-ja, servere online igara (na zahtev onih koji su zvali, ne po našem izboru), ponovo Sony, i naravno našeg prijatelja - (kompaniju) Sony,” kaže se u saopštenju.

“Mi ne mislimo da su ovi napadi loša stvar, barem ne tako loša kao što bi mogli biti. Glavi argument protiv LulzSec-a je da mi želimo da urušimo internet zakone našim javnim nestašlucima i da će naše akcije dovesti do toga da klovnovi sa olovkama napišu nova pravila za vas. Ali šta bi billo da nismo objavili ništa? Šta bi bilo da smo ćutali? To znači da smo u ovom trenutku mogli biti unutar FBI, unutar PBS, Sony-ja... posmatrati... zloupotrebljavati...”

U saopštenju se dalje sugeriše da niko od nas nije bezbedan od negativaca koji vrebaju iz prikrajka. LulzSec navodi slučaj hakovanja Brink-a, kada je grupa imala u rukama poverljive podatke 200000 korisnika, koje nikada nije objavila. Da LulzSec o tom napadu nije obavestio javnost, niko ne bi bio svestan krađe koja se dogodila i podaci korisnika bi mogli biti zloupotrebjeni. Ovako su korisnici praktično upozoreni da promene svoje lozinke.

LulzSec je uspeo u onome što godinama unazad bezuspešno ili sa vrlo malo uspeha pokušavaju da urade stručnjaci koji se bave problemima bezbednosti na internetu. Takozvani “white hat” hakeri koji godinama pokušavaju da zaštite kompjuterske korisnike od opasnosti koje vrebaju sa interneta nisu uspeli u onome što je LulzSec-u uspelo za samo nekoliko nedelja - da privuku pažnju i ukažu da imamo ozbiljan problem sa bezbednošću.

LulzSec priznaju da oni hakuju iz zabave. “Vama je zabavno da posmatrate haos koji se odvija, a nama je zabavno da izazivamo taj haos. Mi objavljujemo lične podatke zbog toga da bi ljudi koji su jednako zli (kao i mi) mogli da se zabavljaju sa nama zbog onoga što mogu da urade sa tim (podacima).”

LulzSec kaže da oni neće nestati, bar dok ne budu izvedeni pred lice pravde, a čak i tada neko drugi će zauzeti njihovo mesto. “Naoružajte se ili se naviknite da budete zloupotrebljavani,” poručuje LulzSec.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje