Maliciozne reklame sa Skypea vode do malvera

Vesti, 12.02.2016, 00:00 AM

Maliciozne reklame sa Skypea vode do malvera

Malvertajzing koji su nedavno otkrili istraživači kompanije F-Secure pokazuje da sve platforme koje prikazuju reklame nisu imune na ovu vrstu napada, iako se malvertajzing uglavnom povezuje sa browserima.

Upravo to ilustruje nedavno otkrivena malvertajzing kampanja u kojoj su maliciozne reklame prikazivane korisnicima programa Skype.

Malvertajzing označava prikazivanje malicioznih reklama koje vode korisnike na web stranice na kojima ih čekaju exploit alati koji traže propuste u sistemu i programima da bi inficirali računare malverom.

Teoretski, malvertajzing je moguć na svim platformama na kojima se reklame mogu prikazivati. U praksi, međutim, malvertajzing je jedino delotvoran u browserima, jer su exploit alati najčešće konfigurisani tako da iskorišćavaju određene propuste u browserima.

Najnoviji takav primer je kampanja koju su otkrili istraživači F-Secure koji su primetili maliciozne reklame koje su prikazivane korisnicima Skypea.

Iako su bezopasne kada se prikazuju unutar Skypea, istraživači kažu da su maliciozne reklame prikazivane i u browserima.

One su prikazivane na sajtovima kao što su eBay.it, msn.com, wowhead.com, gsn.com, zam.com, wikia.com, dailymail.co.uk, odakle su vodile korisnike do exploit alata Angler, zahvaljujući kome su računari korisnika bili inficirani kripto-ranosmwareom TeslaCrypt.

U kampanji je korišćena oglasna platforma AppNexus (adnxs.com) za prikazivanje malicioznih reklama, ali istraživači iz F-Secure kažu da je kampanja bila kratkog daha.

Ovo nije prvi put da se maliciozne reklame prikazuju korisnicima Skypea - nešto slično se već dogodilo prošle i pretprošle godine.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje