Maliciozni oglasi na sajtovima Weather.com i Wunderground.com ugrozili milione posetilaca

Vesti, 17.08.2015, 16:48 PM

Maliciozni oglasi na sajtovima Weather.com i Wunderground.com ugrozili milione posetilaca

Milioni ljudi koji posećuju web sajtove weather.com, drudgereport.com, wunderground.com i druge popularne web sajtove bili su izloženi sajber napadima koji napadačima omogućavaju da krišom preuzmu kontrolu nad računarima posetilaca sajtova, zahvaljujući malicioznim oglasima koji iskorišćavaju propuste u Adobe Flash i drugim dodacima za browsere.

Malvertajzing (malciozno oglašavanje) je ovog puta izvedeno ubacivanjem malicioznog koda u oglase koje je distribuirala mreža AdSpirit.de, koja isporučuje oglase sajtovima kao što su Drudge, Wunderground i drugi web sajtovi, upozorili su u utorak istraživači iz kompanije Malwarebytes. Kako se ispostavilo, oglasi su koristili bezbednosne propuste u popularnim browserima i dodacima za browsere instalirajući malver na računarima krajnih korisnika. Kriminalci koji su odgovorni za ovu kampanju ranije su izveli sličan napad na Yahooovu oglasnu mrežu, izlažući milione ljudi istom riziku od drive-by download napada.

U petak je kompanija Malwarebytes objavila da je kampanja napada premeštena na drugu oglasnu mrežu koja je povezana sa AOL. Posetioci sajta eBay su bili među onima koji su izloženi malicioznim oglasima distribuiranim preko ove druge mreže.

Malvertajzing je naročito opasna forma napada zato što na ovaj način mogu biti inficirani računari ljudi koji samo surfuju sajtom na kome se nalazi maliciozan oglas. U zavisnosti od exploita, u takvim napadima kompjuter može biti preotet čak i ako posetilac sajta ne klikće na linkove. Neki proizvođači browsera odgovorili su na ovu opasnost implementacijom click-to-play mehanizma koji tek ukoliko korisnik to dozvoli omogućava pookretanje plugina na određenom sajtu. Neki korisnici pribegavaju dodacima koji blokiraju oglase, ali loša strana toga je da se tako lišavaju izdavači od prihoda koji donose reklame.

Kampanja protiv AdSpirit i Yahoo mreže povezana je sa serverima Microsoftovog Azure servisa. Maliciozni oglasi vode do napadačkog koda distribuiranog preko exploit alata Angler, softverskog paketa koji se prodaje na crnom tržištu i koji olakšava sajber kriminalcima napade u kojima se iskorišćavaju bezbednosni propusti u Flashu, Javi i drugom softveru.

Nema indicija da su u ovim napadima iskorišćavani propusti u najnovijim verzijama softvera. To još jednom ukazuje na važnost instaliranja bezbednosnih ažuriranja čim ona postanu dostupna.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Rusija i Ukrajina na vrhu prvog svetskog indeksa sajber kriminala

Časopis PLOS ONE objavio je 10. aprila naučni rad pod nazivom „Mapiranje globalne geografije sajber kriminala sa svetskim indeksom sajber krim... Dalje

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

Prevare sa lažnim glasovnim porukama u porastu: LastPass objavio detalje o jednom takvom napadu na kompaniju

LastPass je objavio da su prevaranti pokušali da prevare jednog od zaposlenih u kompaniji koristeći lažnu glasovnu poruku izvršnog direktora Last... Dalje

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Istraživanje otkriva da većina ljudi ima između 3 i 10 onlajn naloga, ali stvaran broj bi mogao biti i mnogo veći

Hteli to ili ne, onlajn nalozi su sada sastavni deo naših života. Broj naloga na mreži koje neko ima direktno je propcionalan šansi da postane žr... Dalje