Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Vesti, 18.04.2024, 10:30 AM

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024.

Ovo je povećanje udela Microsofta u pokušajima „pecanja“ brenda u poređenju sa poslednja tri meseca 2023. godine, kada se Microsoft koristio u 33% slučajeva.

Google je bio drugi najčešće korišćeni brend za lažno predstavljanje u prvom kvartalu 2024, sa 11% pokušaja. Ovo je povećanje od tri procentna poena u odnosu na četvrti kvartal 2023.

U prvom kvartalu 2024. godine došlo je do značajnog smanjenja udela Amazona u phishing napadima, koji je pao sa 9% na 3%.

Istraživači su rekli da ovi podaci pokazuju kako sajber kriminalci kontinuirano razvijaju svoje mamce u skladu sa različitim faktorima. Na primer, pokušaji korišćenja LinkedIna kao mamca porasli su sa 3% u četvrtom kvartalu 2023. na 11% u prvom kvartalu 2024. godine, što bi moglo biti povezano sa povećanim traženjem posla u novoj godini.

Airbnb je debitovao na listi vodećih 10 brendova koji su se najviše koristili za lažno predstavljanje u prvom kvartalu 2024, sa 1% pokušaja. Istraživači Check Point veruju da je ovaj plasman Airbnb na top 10 listu verovatno rezultat uskršnje sezone putovanja.

„Sezonski porast planiranja odmora mogao je da poveća vidljivost i privlačnost Airbnba, posebno među putnicima koji traže jedinstven smeštaj“, objasnili su istraživači.

Tehnološki sektor je ostao industrija koja se najviše koristi za lažno predstavlja u phishingu

Na listi 10 najpopularnijih brendova korišćenih u phishing prevarama u prvom kvartalu 2024 su Microsoft (38%), Google (11%), LinkedIn (11%), Apple (5%), DHL (5%), Amazon (3%), Facebook (2%), Roblox (2%), Wells Fargo (2%) i Airbnb (1%).

Check Point je takođe primetio nekoliko novih phishing kampanja tokom prva tri meseca 2024, koje je bilo posebno teško otkriti.

U jednoj kampanji u kojoj se kao mamac koristio Microsoft, napadači su koristili razne lažne teme e-pošte i identitete pošiljaoca da bi prevarili primaoce. Obmanjujući imejlovi uključivali su teme kao što je „Obaveštenje o neuspešnoj isporuci poruke“. Imejlovi sadrže link, koji, ako se klikne, vodi primaoce na veb sajt koji podseća na tipičnu stranicu za prijavu na Outlook. Ova stranica treba da prevari mete napada da daju svoje podatke za prijavu.

„U svetlu stalne pretnje koju predstavlja lažno predstavljanje brenda, neophodno je da korisnici zadrže povećan nivo budnosti i opreza kada komuniciraju sa mejlovima ili porukama navodno od pozdanih brendova“, rekli su istraživači.

Foto: 84 Video / Unsplash


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Ove nedelje stupio na snagu prvi zakon koji zabranjuje slabe lozinke na pametnim uređajima

Nacionalni centar za sajber bezbednost Velike Britanije (NCSC) pozvao je proizvođače pametnih uređaja da se pridržavaju novog zakona koji im zabra... Dalje

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Većina ljudi priznaje da se i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir za lozinke

Istraživanje o lozinkama koje je sprovela kompanija Bitwarden pokazalo je da se većina ljudi i dalje oslanja na pamćenje i olovku i papir kada je r... Dalje

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Posle SAD, Avast kažnjen i u EU zbog kršenja zakona o zaštiti podataka korisnika

Kancelarija za zaštitu ličnih podataka u Češkoj (UOOU) izrekla je kaznu od 15,8 miliona evra kompaniji Avast zbog kršenja Opšte uredbe za zašti... Dalje

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje