Microsoft odustao od korišćenja 'superkolačića' i praćenja korisnika MSN

Vesti, 22.08.2011, 11:39 AM

Microsoft odustao od korišćenja 'superkolačića' i praćenja korisnika MSN

Nakon objave otkrića istraživača Univerziteta Stenford da Microsoft i nekoliko drugih kompanija koriste kontraverznu tehniku koja im omogućava da zadrže kolačiće (cookies) na kompjuterima korisnika kako bi pratili njihoove aktivnosti na internetu, iz Microsoft-a je stigao odgovor da će takva praksa korišenja “superkolačića” ubuduće biti obustavljena.

U julu je Džonatan Majer, diplomac Stenford Univerziteta objavio svoje otkriće da neke kompanije i dalje koriste metode koje im omogućavaju uvid u istoriju aktivnosti korisnika u browser-u, što zainteresovanim stranama obezbeđuje podatke o tome koje sajtove korisnici posećuju i na koje linkove klikću. Majerovo istraživanje je pokazalo da neke kompanije koriste kolačiće koji se obnavljaju čak i nakon što ih korisnici obrišu. Microsoft se našao među “prozvanima” jer je tu tehniku koristio na jednom od svojih sajtova, MSN.com. Sada iz kompanije tvrde da ubuduće neće više to činiti.

“Prema tvrdnjama istraživača, uključujući i one koje pripadaju Džonatanu Majeru sa Univerziteta Stenford, “superkolačići” su sposobni da ponovo stvore kolačiće ili druge identifikatore nakon što korisnici obrišu obične kolačiće. Gospodin Majer je identifikovao Microsoft kao jednu od kompanija koje koriste ovakav kod, i kada nam je skrenuo pažnju svojim otkrićima mi smo promptno reagovali i istražili to. Utvrdili smo da se kolačić kojeg je on primetio ponaša na takav način pod određenim okolnostima što je posledica zastarelog koda koji je korišćen samo na našim sajtovima i što je već bilo planirano da bude obustavljeno. Mi smo taj proces ubrzali i brzo uklonili taj kod,” kaže u postu na kompanijskom blogu Majk Hinc iz kompanije Microsoft.

Upotreba ovakvih kolačića koji imaju mogućnost samoobnavljanja nakon što ih korisnik obriše je postala kontroverzna praksa uočena prošle godine, a internet korisnici i zaštitnici prava privatnosti na internetu vrše pritisak na online oglašivače i vlasnike sajtova kako bi zaustavili ovakvu praksu. Međutim, neke kompanije pružaju otpor ovakvim legitimnim zahtevima i pronalaze načine da zaobiđu pokušaje da se regulišu pravila u vezi poštovanja privatnosti korisnika od strane online oglašivača.

Međutim, većina korisnika nema jasnu predstavu o tome kako funkcioniše sistem koji kompanije koriste kako bi pratile njihove aktivnosti na internetu, a mnogi čak nisu ni svesni postojanja ovakve prakse. Oni ne znaju da kolačići mogu biti korišćeni za praćenje njihovih aktivnosti i izvan sajtova kojima su dali dozvolu da koriste kolačiće, ili da postoje kolačići koji se mogu samoobnavljati nakon što ih korisnici obrišu.

Iz Microsoft-a kažu da ne planiraju razvoj ili primenu ovakvih mehanizama koji koriste superkolačiće, i da su u kompaniji rešeni da korisnicima omoguće pravo na izbor kada je reč o prikupljanju i korišćenju njihovih podataka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google oglasi za Facebook vode do sajtova prevaranata

Google ima problem sa oglasima u pretrazi, upozorio je programer Džastin Poliačik, a njegove reči potvrdili su i istraživači kompanije Malwarebyt... Dalje

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje