Mlađi korisnici samouvereniji, ali stariji više znaju o bezbednosti računara

Vesti, 22.06.2012, 11:20 AM

Mlađi korisnici samouvereniji, ali stariji više znaju o bezbednosti računara

Rezultati istraživanja koje su sproveli Dimensional Research i Zone Alarm pokazuju da su mlađi kompjuterski korisnici, uzrasta između 18 i 25 godina, kada je reč o bezbednosti računara samouvereniji od starijih korisnika (između 56 i 65 godina), ali i da oni, uprkos vlastitom ubeđenju da dovoljno znaju o bezbednosti računara, imaju više problema sa bezbednošću od starijih korisnika.

Podaci ovog istraživanja pokazuju da 78% ispitanika uzrasta između 18 i 25 godina ne poštuju pravila koja se tiču bezbednosti računara. Za razliku od njih, stariji korisnici mnogo više brinu o bezbednosti i privatnosti tako da se dva puta češće odlučuju da bezbednost svojih računara zaštite antivirusnim softverom.

Iako se čini da je populacija korisnika uzrasta od 18 do 25 godina obrazovanija kad je reč o savremenim tehnologijama, to se ne odražava na očekivani način na njihovo ponašanje u pogledu zaštite svoje i bezbednosti računara. Zbog toga su ovi korisnici najrizičnija grupa korisnika računara koja je najpodložnija sajber napadima, smatraju stručnjaci Zone Alarm.

Oni kažu da su mlađi korisnici skloni da prioritet daju zabavi i zajednici umesto da na prvo mesto stave bezbednost, a jedan od razloga za to je i njihova neopravdana uverenost u vlastita znanja o bezbednosti računara. Oni često koriste nedovoljno dobar zaštitini softver, pa shodno tome, češće i imaju probleme sa bezbednošću.

Zajedničko istraživanje Dimensional Reearch i Zone Alarm otkrilo je i da samo 31% mlađih korisnika (18-25 godina) prilikom donošenja odluke o računarima bezbednost stavlja na prvo mesto. Nasuprot tome, za 58% korisnika računara starih između 56 i 65 godina bezbednost je na prvom mestu.

Skoro dve trećine (63%) mlađih korisnika računara smatra da ima više znanja o bezbednosti računara u odnosu na starije korisnike. Ipak, u realnosti, polovina mladih ispitanika imala je probleme sa bezbednošću računara tokom protekle dve godine, za razliku od starije populacije gde je taj procent značajno manji (42%).

Mlađi korisnici smatraju da je antivirusni softver suviše skup, i mnogo ređe se odlučuju na kupovinu kvalitetnog zaštitnog softvera od starijih korisnika.

Zanimljivo je i da većina korisnika (84%) smatra računar dovoljno bezbednim mestom za čuvanje poverljivih podataka, kao što su lozinke ili podaci o kreditnim karticama. Paradoks leži u tome što čak 71% korisnika, uprkos tome, ne poštuje opšta pravila koja garantuju da računar zaista i bude bezbedno mesto za čuvanje poverljivih podataka.


Prijavite se na našu mailing listu i primajte najnovije vesti (jednom dnevno) putem emaila svakog radnog dana besplatno:

Izdvojeno

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Zloglasna ransomware grupa HelloKitty najavila povratak i novo ime

Sajber kriminalci iz ransomware grupe ranije poznate kao HelloKitty objavili su da se naziv grupe menja u „HelloGookie“. Oni su objavili n... Dalje

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Piramidalna šema prevare na Telegramu

Istraživači kompanije Kasperski upozorili su na prevarante koji koriste sofisticiranu taktiku da ukradu Toncoine (TON) od korisnika Telegrama širom... Dalje

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Od početka godine ransomware grupa Akira napala 250 organizacija od kojih je pokušala da naplati 42 miliona dolara

Da posao sa ransomwareom cveta pokazuju i podaci o ransomware grupi Akira koja je za manje od godinu dana rada iznudila milione od na stotine pogođen... Dalje

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Microsoft je i dalje brend koji se najviše zloupotrebljava u phishing napadima

Prema podacima kompanije Check Point, Microsoft je brend koji se najviše zloupotrebljavao, u čak 38% svih phishing napada u prvom kvartalu 2024. Ovo... Dalje

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Farmakokriminal na internetu: Facebook, X i Instagram preplavljeni oglasima za kopije poznatih lekova

Hiljade lažnih onlajn apoteka koje prodaju kopije lekova širom sveta, uključujući i kopije popularnog Ozempica, leka za lečenje dijabetesa tipa ... Dalje